Skip to content

בית המשפט חייב את יאיר נתניהו ישלם לסתיו שפיר 70 אלף ₪

שופט בית משפט השלום בתל אביב אבירם ברקאי, חייב את יאיר בפיצויים של 40 אלף שקלים לסתיו שפיר, ועוד 30 אלף ₪ הוצאות משפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, מקרבן וטוען שפסק הדין ששניתן היום (חמישי) נגדו, במסגרת תביעת לשון הרע שתבעה אותו חברת הכנסת לשעבר, בתיו שפיר, הוא נדבך נוסף כחלק מהרדיפה נגדו ובני משפחתו. לטענתו מאז היותו ילד בן 5 הוא מתמודד מול מערכת תעמולה ורצח אופי נגדו וכנגד בני משפחתו "שישראל לא ידעה כמותה. שופט בית משפט השלום בתל אביב אבירם ברקאי, חייב את יאיר בפיצויים של 40 אלף שקלים לסתיו שפיר, ועוד 30 אלף ₪ הוצאות משפט, סך הכל 70 אלף ₪. בין השאר, נקבע כי לשפיר עומדת הגנת "אמת דיברתי" על מקרים שבהם כינתה את נתניהו הבן "גזען", "מטרידן" ו"מתבטל מכספנו". שפיר תבעה את נתניהו בגין שני ציוצים שפרסם נגדה בטוויטר. באחד הוא כתב: "את בטוחה שאת רוצה לדבר על מוסר לאור הפרויקט הכושל שניסית להקים עם חובב פדופילים ומבקר קבוע באי הפדופילים של אפשטיין? מכוערת מבחוץ ומבפנים. תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך, תלכי לאיזה כפר תתאסלמי ותעזבי אותנו בשקט". בציוץ השני כינה נתניהו את שפיר "קומוניסטית", "טיפשה" ו"חובבת פדופילים" וטען: "אני לא לקחתי בחיים שלי שקל מהמדינה".

יאיר נתניהו מגיע לדיון (צילום ארכיון: בן כהן)

"פסק הדין שניתן נגדי היום על ידי השופט אביים ברקאי הוא נדבך נוסף כחלק מהרדיפה המשפטית נגדי ונגד בני משפחתי" הגיב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו, "מאז הייתי בן 5 אני מתמודד מול מערכת תעמולה ורצח אופי נגדי ונגד בני משפחתי, שאיש במדינת ישראל לא ידע כמוה" נתניהו מאשים את השופט וטען כי "כולם יודעים להזדעזע מהתגובות שלי נגד המלעיזים ומוציאי דיבתי אבל לא מתייחסים להכפשות נגדי. כך גם נהג השופט בפסק הדין הנוכחי. בית משפט אמור להתנהל בזירה משפטית ולא להכניס שיקולים פוליטיים ,לצערי לא כך הם פני הדברים כששופטים מגיעים לדון בענייני". נתניהו טוען כי לא יעלה על הדעת ביטי מכפיש "מטרידן" שאמרה עליו שפיר לא מהווה דיבה. לגבי כך שכתב שפיר "תתחתני עם ערבי", יהוו עילה לשופט שיחליט כי נתניהו "גזען".
"השופט כתב כי שפיר לא אמרה דיבה כאשר כתבה עלי ״מטרידן״ , על בסיס צו הרחקה נגדי שהוציא לפני כמה שנים פעיל השמאל הקיצוני ישי הדס. הוא עשה זאת בעקוב זה שפרסמתי את כתובתו וקראתי להפגין מחוץ לביתו, לאחר ששנים הוא הפגין מתחת לביתי ואיים על חיי. על איומים אלה כלפי הוגש נגדו כתב אישום בגין איומים", כתב נתניהו. עוד כתב נתניהו כי בכוונתו להגיש ערעור על פסק הדין. "חדשות טובות: יאיר נתניהו הפסיד בתביעת הדיבה ויחוייב לשלם על הבריונות והשקרים שלו 70 אלף שקלים". הגיבה שפיר בציוץ בטויטר, "אולי סוף סוף ילמד שלהתנהגות המבזה שלו יש מחיר. אשקיע את הכסף במאבק בהסתה ובאלימות נגד נשים, ונדאג שאנשים כמו יאיר לא יצליחו להרתיע אף אחת מלהילחם על עמדותיה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן