Skip to content

צעיר ערבי – ד"ר מחמד אלעסיבי תושב חורה נורה הלילה למוות בידי המשטרה

מול טענת המשטרה כי הוא ניסה לחטוף את נשקו של אחד השוטרים ולכן נורה - יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס מביע אי אמון: "יש כאן ניסיון טיוח והסתרת האמת. לפני שהמשטרה תוציא את דיבתו של האזרח מוחמד אלעסיבי ותקרא לו מחבל, דורש לחקור מידית ולפרסם את התיעוד המצולם של המקרה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ד"ר מחמד ח'אלד אלעסיבי בן 26 מחורה, נורה הלילה (שישי) למוות בכניסה למסגד אל-אקצא בירושלים. לטענת המשטרה הוא עוכב לתשאול ובמהלכו תקף את אחד השוטרים וניסה לחטוף את נשקו, והשוטר ירה בו למוות. על פי המשטרה מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, קיים הערכת מצב עם המפקדים, ובסיומה הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. אלא שעל פי גרסאות שעלו ברשתות החברתיות, הצעיר נורה למוות כשניסה לעזור לצעירה אחרת שהוכתה בידי המשטרה.  "אל תאמינו לגרסת המשטרה, מחמד הוא בחור צעיר שסיים רפואה לפני שבועיים אין מצב שיבצע פיגוע", הגיבה בחשבון הפייסבוק שלה חני גדיר, רכזת מרכז גישור‏ בעיריית עכו. בחשבון הפייסבוק שלה.

מחמד אלעסיבי (צילום מהרשתות החברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
זירת האירוע (צילום: דוברות משטרת ישראל)

"אני מאמינה לעדים שהיו שם, ואם זה לא נכון, מחכה לסרטון הרי על גוף כל שוטר יש מצלמה נכון? או כמו המצלמות אבטחה שלא עבדו כשאיאד אלחלאק נורה למוות בדם קר?), בן גביר רוצה להבעיר את השטח, זה כבר ברור לכולנו, בלילה ובשעות הבוקר המוקדמות היום, סגרו כניסות למסגד, נכנסו למתחם המסגד רק כדי להפגין נוכחות ולהתגרות באנשים ואז להעביר את הרפורמה… תאמינו לי הכל קשור להכל", היא כותבת. "לא מאמין לגרסת המשטרה שאין תיעוד ממצלמות האבטחה", הגיב היום ראש רשימת רע"ם, מנסור עבאס בחשבון הטוייטר שלו, "יש כאן ניסיון טיוח והסתרת האמת. לפני שהמשטרה תוציא את דיבתו של האזרח מוחמד אלעסיבי ותקרא לו מחבל, דורש לחקור מיידית ולפרסם את התיעוד המצולם של המקרה המצער של הריגתו של מוחמד אלעסיבי מחורה, סטודנט לרפואה שבא להתפלל במסגד אלאקצא". המשטרה טוענת כי לא הייתה אישה כזו, אך העובדה שטרם פורסם תיעוד של המקרה, שעות ארוכות אחרי שזה התרחש, מסייעת גם היא לחרושת השמועות. "המשטרה רצחה הלילה את מוחמד אלעסיבי, בן 26 מחורה. עפ״י עדי הראיה – זה היה רצח בדם קר, והמשטרה משקרת ומטייחת. בדיוק כפי שעשו ברצח של איאד אלחלאק ויעקוב אבו אלקיעאן ואחרים. גם שם טענו שהנרצח הפלסטיני הוא ״מחבל״ כדי להלבין את פשעיהם", הגיבה חברת הכנסת אעידה תומא סלימן מרשימת תע"ל חד"ש. כאן המקום לציין כי עד כה, שעות ארוכות לאחר האירוע לא פרסמה המשטרה כל סרטון ממצלמות האבטחה המרושתות באזור שיאמת את טענותיה. "דובר המשטרה הוציא הודעה לפיה אל-עסיבי ניסה לחטוף נשק משוטר, אך כל עדי הראייה מספרים שהוא לא היה חמוש ורק ניסה לעזור לצעירה שנפצעה. עוד ועוד מקרים כאלה קורים תחת המציאות של הכיבוש, ועוד צעירים פלסטינים – אזרחי ישראל ותושבי השטחים – מאבדים את חייהם מבלי שמישהו ישלם את המחיר", הגיבו בתנועת עומדים ביחד.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן