Skip to content

מטח רקטות מלבנון אל הגליל המערבי

אחרי מטחי רקטות שנוקרו בבוקר מרצועת עזה לישראל, נורו עשרות טילים מלבנון. ראש הממשלה ושר הביטחון יתכנסו לקבינט ביטחוני. שר ביטחון: מעודכן בפרטי האירועים הביטחוניים בצפון, והעביר הנחיות ראשוניות לרמטכ"ל ולמערכת הביטחון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשלושים טילים שוגרו היום (חמישי) אחר הצהרים משטח לבנון לעבר הגליל המערבי. אזעקות נשמעו ברחבי האזור, תחילה באזור היישובים שלומי ובצת ובהמשך בכל רחבי הגליל המערבי ובנהריה. לפחות חמש נפילות זוהו, וכן נפגעו מבנים. בהמשך לאירועים, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני הערב, בפעם הראשונה מזה חודשיים. עוד נמסר כי הכינוס יתקיים עם סיום הערכת המצב הביטחונית במעמד שר הביטחון יואב גלנט וכן בכירים במערכת הביטחון. בשעות הבוקר נורו מעזה 7 טילים כשעל פי צה"ל ארבע רקטות קרקע אוויר נורו והתפוצצו באוויר, מתוכן חמש לכיוון שטח ישראל ושתיים לעבר הים בשטח הרצועה. לא הופעלו מיירטים על פי מדיניות. מגורם ביטחוני נמסר כי ההערכה היא שחוליות פלסטיניות הן שעומדות מאחורי שיגורי הטילים, ולא חיזבאללה. כמו כן, נמסר כי נבדקת מידת מעורבות הגורמים האחראיים ומוקדי השיגורים. גם ברשת "אל-ערביה" איששו את הטענה, לאחר שדיווח כי לפי מקור מקורב לארגון – לחיזבאללה אין קשר לירי הטילים, ומי שירה אלו פלגים פלסטינים. בצה"ל העלו כוננות ומטוסי קרב חגים באוויר במרחב הגבול. עוד נמסר כי מתקיימת היערכות לאפשרות של חדירה קרקעית, וכן חדירה אווירית של כלי טיס בלתי מאוישים.

צילום: לוחמי האש צפון
צילום: לוחמי האש צפון
צילום מדף הפייסבוק של גבי נעמן ראש מועצת שלומי (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

ממד"א נמסר כי בהמשך לאזעקות שנשמעו בגליל המערבי: חובשים ופארמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו למרכז הרפואי לגליל בנהריה צעיר בן 19 במצב קל עם פציעות בגפיים. בנוסף צוותי מד"א טיפלו באישה כבת 60 שנחבלה קלות בדרכה למרחב המוגן ובמספר נפגעי חרדה.

פרמדיק במד"א אוריה קורץ סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר בן 19 בהכרה מלאה עם פציעה ביד. סיפרו לנו שהוא נפצע כשהיה ברכב והעבירו אותו למרחב מוגן. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו להמשך בדיקות בבית החולים כשמצבו קל."
תושבים בשלומי, ביישובי הגבול ובמועצה האזורית מטה אשר הונחו להיכנס למרחבים המוגנים. בלבנון דיווחו כי מטוסי קרב ומטוסים זעירים ללא טייס הוזנקו לאזור, והם טסים בשמי לבנון. עוד דווח כי צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר דרום המדינה.
בערוץ הטלוויזיה אל-מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, נמסר כי "ההתנגדות הפלסטינית לא אפשרה לפשיטה הישראלית הברוטלית על אל-אקצא לעבור ללא תגובה", ועוד: "תגובת ההתנגדות למתווכים הייתה ברורה: "אנחנו לא חוששים מעימות ומוכנים ללמד את הכיבוש לקח קשה", הוסיפו הגורמים, באותו הקשר הדגיש הג'יהאד האיסלאמי בעזה כי הוא מוכן לחלוטין להגיב על התוקפנות הישראלית, וציין כי הרקטות שנורו מעזה הן "מסר אזהרה ראשוני" לכיבוש הישראלי.
כאמור, מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא "מתעדכן באופן שוטף על האירועים הביטחוניים ויקיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון". מטעמו של שר הביטחון יואב גלנט נמסר כי הוא "מעודכן בפרטי האירועים הביטחוניים בצפון, והעביר הנחיות ראשוניות לרמטכ"ל ולמערכת הביטחון".
לפי פיקוד העורף, אזעקות הופעלו ביישובים ראש הנקרה, פטיש, רנן, עבדון, חניתה, מצובה, אבירים, נטועה, אבן מנחם, פקיעין, שתולה, חוסן, גורן, הילה, לימן, פסוטה, ערב אל עראמשה ואדמית. ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ', מסר כי הנחה את את התושבים בכל היישובים במועצה להיכנס למרחבים מוגנים. הוא הוסיף כי "הורה על פינוי כלל החופים מראש הנקרה ועד בוסתן הגליל". מרשות שדות התעופה נמסר כי "המרחב האווירי הצפוני, לרבות חיפה, ראש פינה ומנחת מגידו, נסגר לטיסות אזרחיות". ארגון מד"א הודיע כי רמת הכוננות הועלתה לרמה ג' בכל רחבי הארץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן