Skip to content

למרות המצב הביטחוני ברחבי המדינה – מאות צעדו לעבר המאחז הלא חוקי אביתר

פלסטינים תושבי ביתא הפלסטינים שעל אדמותיהם הוקם המאחז הלא חוקי, ניסו להפגין כנגד הצעדה ונתקלו בירי רימוני גז פלפל של הצבא. הסהר האדום הודיע על 57 פצועים בהפגנות בעיירה ביתא מול אביתר. מפגינים צעקו לבן גביר: אין לך מה לחפש פה, באת לעשות עלינו סיבוב?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשיא המתיחות, בעוד חיילי צה"ל ומשטרת ישראל פרושים ברחבי הארץ, בצפון ובדרום, אלפי בני אדם השתתפו היום (שני) בצהריים בצעדת ענק למאחז הבלתי-חוקי אביתר. מאחז שנבנה על אדמות פרטיות פלסטיניות, ללא היתר ובאקט של "אנחנו יכולים ואנחנו בשלטון". המאחז פונה באותו יום בידי כוחות צה"ל ובהוראת שר הביטחון הנוכחי, יואב גלנט.  כבר בשעות הבוקר הגיעו למקום כוחות צה"ל ומשטרה וחיילים נפרסו בגבעות המקיפות את הכביש בו נערכת הצעדה, שיצאה מצומת תפוח. באזור הוצבו גם מאות סדרנים שנמצאים בשטח כדי לאבטח את הצעדה, אליה הגיעו גם שרים, שאישרו הגעה מראש. לאחר ההגעה, החלו במקום שיעורי תורה – ונאומים. השר לביטחון לאומי שאמור היה להרגיע רוחות ובניגוד לדעת גורמי הביטחון, איתמר בן גביר הגיע לצעדה והסביר מדוע לדעתו הצעדה חשובה "אנחנו לא נכנעים לטרור, לא באביתר ולא בתל אביב. אנחנו כאן ונישאר כאן". הוא אף הבטיח לצועדים: "נעשה הכול בממשלה בהקדם כדי להקים כחוק את אביתר". ממול צעקו לעברו הצועדים: "איך לך מה לחפש פה, באת לעשות עלינו סיבוב?"

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר

האירוע מתקיים כידוע ברקע ההסלמה הביטחונית ושורת הפיגועים ביישובי יהודה ושומרון וכן בלב הארץ.
מנגד נתקלו פלסטינים תושבי ביתא הפלסטינים שעל אדמותיהם הוקם המאחז הלא חוקי, ניסו להפגין כנגד הצעדה וניסיון חידוש המאחז ונתקלו בירי רימוני גז פלפל של הצבא. הסהר האדום הודיע כי עד כה טופלו 57 פצועים בהפגנות בעיירה ביתא מול ג׳בל סביח (עליו הוקם המאחז הלא חוקי אביתר).
משלום עכשיו נמסר בתגובה: ‏הצעדה המופקרת למאחז הלא חוקי אביתר היא המשך ישיר לרפיסות מול מבצעי הפרוגרומים בחווארה ופרס לאלימות מתנחלים. בלתי נתפס שבמקום לטפל בביטחון, הצבא מאבטח את צעדת הפריבילגים מהימין המשיחי שהורס את ישראל. לא ביטחון, לא דמוקרטיה, לא כלכלה, לא יחסים בינלאומים. רק דבר אחד מעניין את הממשלה המטורללת הזאת: התנחלויות, מאחזים והפיכת מדינת ישראל לאפרטהייד על מלא."

דגל ישראל מונף על מיקום המאחז (צילום: שי קנדלר)
צילום: שי קנדלר


ירי רימוני גז לעבר עיתונאים (צילום תיעוד – אולטרא פלסטין – חד"ש זו הדרך)

לקראת תחילת צעדת ההפגנה אמרו פעילי הימין דניאלה וייס וצבי אלימלך שרבף, מראשי תנועת נחלה שארגנה את הצעדה שנחשפה אמרו לקראתה כי "אמורים להגיע אלפים רבים, ציבור גדול שנערך להגיע ברגליים לחזק את הממשלה. נשוב לאביתר ונקים ישובים רבים בשומרון ובנגב". צירי תנועה מרכזיים באזור נסגרו לתנועה בעקבות הצעדה, ובשל כך ילדים פלסטינים מהכפרים בית דג'ן ובית פוריק שבמזרח השומרון, תועדו הולכים לבתי הספר דרך השדות. מטעם תנועת הימין הקיצוני "אם תרצו" אמר יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת ביתר  "לאחר ביטול חוק ההתנתקות הגיע הזמן להקים את ישובי השומרון. זו התשובה הניצחת לטרור המשתולל ברחובות ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן