Skip to content

חשד: שפך יין על דלת בית מוסלמי בשיח ג'ראח בעת צום רמאדן

פעיל הימין הקיצוני - נכדו של עובדיה יוסף, הורחק בידי המשטרה ל – 15 יום מהשכונה לאחר שצולם שופך את הנוזל על דלת משפחת סאלם - עלפי החשד הנוזל היה יין שהותז על המבנה בעת הרמאדן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש (שישי) עוקב נכדו של עובדיה יוסף, בידי משטרת ישראל לאחר שמולם כשהוא שופך חומר נוזלי מבקבוק שהיה בידיו על מפתן דלת ביתה של פאטמה סאלם תושבת שיך ג'ראח עוד מלפני קום המדינה. סאלם, כמרבים אחרים הועברו לשכונה לאחר שוויתרו על זכויות הפליט שהיו להם בירדן. המלך עבדאללה חוסין ז"ל העבירם עוד לפני כיבוש השטחים ב-1967 לבתים בשכונה, חלקם בשכירות חודשית מוגנת וחלק בדמי מפתח, ואלו בתמורה וויתר על זכויותיהם כפליטים בירדן.לפני מספר שנים הופיעה עמותת ימין מתנחלי ששמה לעצה מטרה לייהד את השכונה המוסלמית נוצרית.

צילום מסרטון מצלמת האבטחה (שי קנדלר ע"פ סיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


רגעי שפיכת החומר החשוד כיין (באדיבות המשפחה – צילום ממצלמת האבטחה ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים – הביא לשידור שי קנדלר)

יוני יוסף, פעיל ימין קיצוני חרדי, טען כי פטמה סאלם על משפחתה לעקור מביתה לאחר שהציג 'הוכחת שטר בטאבו' לפיו לפני קום המדינה רכשה עמות ימין את הבית והעבירה את הזכויות בו ליד יוסף. אלא שבבית המשפט התקשה הנכד להוכיח כי מסמך הטאבו שנחתם לדבריו, הנו מקורי ואוטנטי. כלמר – לא מזוייף.  מרגע זה ואילך ניסה יונתן יוסף מלווה בפעילי ימין קיצוני כל דרך אפשרית לסלק את משפחת סאלם מביתה, בטענות שונות ומשונות כולל שפטמה לא שלמה מעודה שכר דירה כנדרש על חוק (עובדה שהתבררה כלא נכונה במהלף משפט). כל ההפגנות שנערכו מחוץ לביתה שכללו הצבת אוהל 'לשכה' כביכול שלח"כ איתמר בן גביר בשטח המשפחה,לא העזרו דבר ועוררו מהומו וההפגנות כנגד מצד שני.סאלם הבינה שעלה להציב מצלמות אבטחה בכניסה לביתה לאחר שבוצעו במקום ניסיונות הצתה עלומים וידויי אבנים. וכך אתמול צולם הנכד מגיע בחשאי לביתה של סאלם, חבוש קסדת אופנוע בניסיון לטשטש את זהותו וצולם כשהוא שוף חומר לא מזוהה על פתח ביתה ומזדרז להסתלק מהמקום. יוסף נעצר בידי המשטרה לחקירה ולאר מכך שוחרר ממעצר בתנאים מגבילים לפיהם עליו להתרחק במהלך 15 יום מבית המשפחה ומשיח ג'ראח בכלל.
החשד הראשוני יה כי הנכד שפך חומר בעירה כדי להכינו להצתה. אלא שתחקיר שפרסם אתמול שיר אלון מבין המפגינים בעד זכותה של סאלם להיוותר בביתה, העלה ביפור אחר. לדבריו שפך יוסף יין מבקבוק שהיה בידיו על דלת הכניסה ובכוונת מכוון. למוסלמים אסור לשתות יין ועל אחת כמה וכמה בימי צום הרמדאן. כלומר: היה כאן ניסיון לפגוע בזהות ובמצוות הדתיות תוך והפיכת המנבה ל'טמא' תך פגיעה קשה באמונה המוסלמית בפרט ובכלל. לאמור, אם לא ילך בדרך חוקית, נפעל בניגוד לחוק בדרך עבריינית לגרום לגברת להסתלק מהמבנה. כאמור, יוסף הורחק ל 15 יום מהשכונה ומשיח ג'ראח. אבל אלו יחלפו חיש מהר ונראה כי שיאו העברייני של הקונפליקט עוד עומד לפנינו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן