Skip to content

מרכז גרנות מחנך בני נוער לערך הנתינה: הכירו את חטיבת דור העתיד של הארגון

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמותת מרכז גרנות שמה לה למטרה עניין חשוב מאוד, והוא חיזוק ערך הערבות ההדדית בחברה. אחת הדרכים שבה היא עושה זאת היא באמצעות חטיבת דור העתיד – מחלקה בעמותה שמטרתה לפתח ערכים באוכלוסייה הצעירה של המדינה, והטמעת ערכי העזרה לזולת והנתינה. בואו לקרוא במאמר שלפניכם כיצד עמותת מרכז גרנות תורמת לחיזוק הקהילה הישראלית.

החזון של מרכז גרנות לערבות הדדית

בימים אלו אנחנו שומעים הרבה חדשות מצערות, אך יש מה לעשות בנושא. החזון של מרכז גרנות הוא לחזק את תחושת השייכות לקהילה של כל האזרחים, ולהגיע לכל פלחי האוכלוסייה במדינה כדי לעודד מעורבות חברתית. העמותה מתמקדת גם בקהילת הצעירים והנוער של המדינה, כדי לחנך את הדור הבא מגיל צעיר לנתינה ולערבות הדדית, ולאפשר לכולם להרגיש את התחושה הנהדרת של ההתנדבות והעשייה למען הקהילה.

הפעילויות של מרכז גרנות לצעירים מכל המגזרים במדינה

כדי להטמיע בדור הצעיר את רוח ההתנדבות והנתינה, עמותת מרכז גרנות עורכת כמה פעילויות:

  • ימי התנדבות מאורגנים – העמותה מארגנת ימי התנדבות שאליהם מגיעים צעירים מכל הארץ, ויחד הם מתנדבים למען מטרה משותפת – שיפוץ בתים של קשישים, אריזה וחלוקה של סלי מזון, פעילויות התנדבותיות בבתי חולים בשיתוף פעולה עם צוות הרפואה, סיוע לאנשים בעלי מוגבלויות ועוד. במהלך ההתנדבות בני הנוער מקבלים גם הזדמנות ליצור קשרים חברתיים עם בני גילם ועם אוכלוסיות אחרות. בין הפעילויות שנערכו בהתנדבות שופץ בית חם לנערות בסיכון ונארזו בראש השנה סלי מזון לנשים חד הוריות.
  • סדנאות קול ושמע – סדנאות בהשתתפות של בני נוער והוריהם, שבה הם משתפים פעולה כדי לגשר על הפערים הקיימים בין הורים לילדיהם המתבגרים בכל הקשור לגיל ההתבגרות, לתחושות שהם מרגישים וללחצים חברתיים או לקראת צבא ולימודים אקדמיים.
  • חונכות מקצועית – במהלך הפעילות של בני הנוער במרכז גרנות, הם עוברים הדרכות וחונכויות מקצועיות כדי להפיח בהם את רוח ההתנדבות והנתינה ולהצליח לגרום להם להשתלב במסגרות התנדבותיות אחרות בהמשך הדרך.
  • תמיכה וליווי מקצועיים – הפעילות של מרכז גרנות מלווה בסיוע מקצועי כמו פסיכולוגים ועובדים סוציאליים לרווחתם הנפשית של בני הנוער.

    צילום: PIXABAY

עמותת מרכז גרנות פועלת לרווחת כל האוכלוסייה

נוסף על הפעילויות החברתיות לבני נוער המיועדות לעידוד המעורבות החברתית, עמותת מרכז גרנות תומכת באופן ישיר בכל שכבות האוכלוסייה למען שוויון הזדמנויות ואחריות חברתית בכל המגזרים:

  • קידום זוגיות בריאה – עמותת מרכז גרנות פועלת לקדם מערכות יחסים וזוגיות בין אנשים באמצעות למידת תקשורת נכונה, שתשפיע בעתיד על תקשורת עם כל האנשים בסביבה. העמותה עורכת סדנאות זוגיות פרטיות וקבוצתיות למי שמחפש אהבה אך מרגיש שאינו מצליח, וגם מציעה לאנשים בזוגיות כלים וידע רלוונטיים לשימור הזוגיות.
  • הכשרת מטפלים – בעמותת מרכז גרנות יש חטיבה האחראית על הכשרה של אנשי מקצוע שיקדמו בתורם אנשים מכל האוכלוסיות במדינה. המשתתפים בהכשרה מקבלים הכשרות מקצועיות בתחומי פסיכולוגיה, מדעי החברה ומדעי ההתנהגות, ובסופה הם יהיו יועצים ומטפלים העובדים במסגרת העמותה. תוכנית ההכשרה משלבת אנשים מכל האוכלוסיות כדי שיהיה קל יותר לגשת לאחר מכן לאוכלוסיות כולן.
  • חטיבת האחריות החברתית – חטיבה זו בעמותה אחראית על עידוד ההתנדבות באוכלוסייה כולה, ובמסגרתה נערכות פעילויות חברתיות לאנשים בכל הגילאים כמו תחרויות וימי ספורט. החטיבה מעודדת את כל האנשים באוכלוסייה להתנדב ולהשתתף בפעילויות ומעניקה תעודות הוקרה, פרסים ומתנות לכל המשתתפים.

סיכום

עמותת מרכז גרנות שמה במרכז חזונה את עידוד הרוח ההתנדבותית והרצון לתת לקהילה בכל האוכלוסייה, ובפרט אצל דור העתיד. לשם כך העמותה מקיימת פעילויות התנדבותיות בשיתוף בני הנוער, לצד חונכות מקצועית וליווי מקצועי לאורך כל הדרך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן