Skip to content

מאה וארבעים ארונות קבורה במצעד מחאה כנגד הפשיעה והרציחות במגזר הערבי

בעוד רבבות הפגינו בקפלן כנגד ההפיכה המשטרית, הפגינו אלפי דרוזים, יהודים וערבים כננגד הפשיעה הנרחבת במגזר המיעוטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי משתתפים, ערבים, דרוזים ויהודים, הגיעו אמש (ראשון) לכיכר הבימה בתל אביב במחאה על האלימות בחברה הערבית. מפגיני המחאה צעדו בשקט לכיוון מוזיאון תל אביב כשבראש צועדות נערות ערביות עטויות בגדים לבנים ונגני רחוב מלווים אותן במרש עצוב. אחריהן צעדו נכבדים ערבים, דרוזים ויהודים, חברי ארגונים חברתיים. בני משפחה מחזיקים תמונות של קרוביהם שנרצחו ו-140 ארונות קבורה נישאים על כתפי צעירים לובשי חולצות לבנות.
הצועדים התכנסו לכיכר מוזיאון ת"א. על הרצפה היה כיתוב באדום: "דמי אחינו זועקים אלינו מן האדמה". ברחבת המוזיאון קבלו את פני הצועדים, משפחות עם תמונות יקיריהם שנרצחו. בכיכר המוזיאון הוצבה במה צנועה ומיצג של ארונות קבורה לבנים ועליהן משפטים בערבית כמו לדוגמה: "הייתה תלמידה באוניברסיטה", "ישבה בחדר והתכוננה לבחינה", "שיחק בגן המשחקים", "הייתה הנכדה הבכורה" ועוד.

צילום: ציפי מנשה
נכבדי העדה הדרוזית וכומר (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
אם שכולה (צילום: דן בר דב)

"האלימות היא בעיה של כולנו", אמרה פרופסור מונא ח'ורי. "כל צורות האלימות פסולות. גם הנערים שנרצחו הם קורבנות של המערכת. זו תחילתה של דרך בה נצעד יחד למען חברה טובה יותר".
"בעיית הפשיעה היא של החברה הישראלית כולה. הגיע הזמן שנתייחס אליה כמשבר לאומי המצב חירום אזרחי" אמר סמיר מחאמיד, ראש עיריית אום אל פחם. "אנו חברה בטראומה. המלחמה בפשיעה היא באחריות המדינה זה החוזה הבסיסי בין המדינה לאזרחיה". מחאמיד הזכיר בנאומו את הקיצוץ בתקציבי הרשויות הערביות "אין לי ציפיות מהממשלה הזו, אך נמשיך לדרוש בטחון אישי ואת התקציבים המגיעים לנו" אמר. "140 הארונות הם האובדן שלנו של כולנו" אמרה אשת התיאטרון, האומנית רבקה מיכאלי. "זו המחויבות שלנו לחיים שלנו לא רק לחיים משותפים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן