Skip to content

צריך להגיד את הדברים באופן ברור: בשומרון פועלות כיום מיליציות חמושות של יהודים, שמתנהלות כמו ארגוני טרור

מעדויות של פלסטינים שנכחו באירוע בו נורה למוות קוסאי מעטאן, עולה כי הירי הקטלני התבצע בטווח של כ-160 מטר. במצב הדברים הזה, ישראל תלויה על בלימה. כל פיגוע של יהודים עלול להצית גל של פיגועי תגובה, שאליהם כבר קוראים ארגוני הטרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בים שישי האחרון נרצח תושב הכפר בורקא בסמוך לרמאללה ולמאחז המתנחלים הלא חוקי עוז ציון, קוסאי מעטאן בן ה-19. יצויין כי לא מדובר בכפר בורקה שנדון בעתירת יש דין בנושא פינוי חומש, הנמצא בצפון הגדה.
תחקירן ארגון זכויות האדם 'יש דין' ביקר אתמול (ראשון)  בכפר בורקה, שבסמוך אליו המתנחלים הרגו מעטאן. מעדויות של פלסטינים שנכחו באירוע עולה כי הירי הקטלני התבצע בטווח של כ-160 מטרים. מנתון זה ניתן ללמוד כי היורה לא היה בסכנת חיים או אפילו תחת איום מהנרצח, שהיה לא חמוש ובמרחק רב ממנו, כך מציינים בארגון ומוסיפים כי בנוסף, המרחק הרב מעיד כי הירי התבצע בנשק ארוך (16-M לדוגמה) ולא מאקדח אישי, שיעיל לטווח של עשרות מטרים בלבד.  עדי הראייה סיפרו לתחקירן כי באירוע נורו יריות הן מאקדח והן מנשק ארוך, וכי למיטב ראייתם האדם שירה בקוסאי מעטאן אחז ברובה 16-M.
בארגון יש דין טוענים : "מניסיוננו במקרים קודמים (למשל חקירת מותו של עלי חרב שנדקר למוות בידי מתנחל באדמות איסכאכא), עולה חשש כי המשטרה והשב"כ ינסו למסמס את החקירה ולא להגיע לחקר האמת".
"העובדה שאחד המתנחלים העצורים מקושר למפלגת עוצמה יהודית הממונה על המשטרה ואת השני ביקרו היום לפחות שני ח"כים מהקואליציה, מגבירה חשד זה. כך גם העובדה שעד לרגע זה, איש לא תישאל או גבה עדויות מעדי הראייה הפלסטינים", לשון הארגון. ביש דין הוסיפו: "אנו קוראים להקים מייד ועדת חקירה בלתי-תלויה שתבחן את המקרה ותעמיד את האחראים לדין".
מצה"ל נמסר בעת האירוע בצֹורה יבשה כי " התקבל דיווח פלסטיני על עימות אלים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים לפני כשעתיים (ו׳) בכפר בורקא שבחטיבת בנימין. דווח כי במהלך העימות ירו האזרחים הישראלים לעבר הפלסטינים, וכתוצאה מכך יש פלסטיני הרוג. בנוסף, התקבלו דיווחים על אזרחים ישראלים פצועים מזריקת אבנים" וכי "בעקבות הדיווח, צה״ל, משטרת ישראל וכוחות ביטחון נוספים הגיעו למקום ומתחקרים כעת".

קוסאי מעטאן בן ה-19 (צילום מהרשתות החברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יצורים)
ביצוע ועריכה גרפית – ארגון יש דין

צריך להגיד את הדברים באופן ברור: בשומרון פועלות כיום מיליציות חמושות של יהודים, שמתנהלות כמו ארגוני טרור. אם מדינת ישראל לא תתעשת ותבלום אותן מייד, הנזק שלהן יהיה מסוכן פי כמה מכל פיגוע טרור של האויב.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן