Skip to content

היום הרביעי למלחמה, מאות טונות של פצצות על אלפי מטרות

תקיפות מאסיביות מהאוויר ברצועת עזה, מאות טונות של פצצות על אלפי מטרות. הושלם פינוי יישובי העוטף. מספר אירועים גם בצפון במהלכם נהרג סמח"ט 300 סא"ל עלים עבדאללה.כ 300 אלף גויסו למילואים ונעשות פעולות בנוגע לנעדרים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר צה"ל: "אנחנו בעיצומן של שעות משמעותיות – ממשיכים בתקיפות מאסיביות מהאוויר ברצועת עזה, מאות טונות של פצצות על אלפי מטרות, ומצויים בהערכת מצב מתמשכת בזירה הצפונית. האירועים מתגלגלים וצה"ל מנהל אותם באופן הדוק. צה"ל תקף הלילה מטרות רבות בשכונת הפאר רימאל, המהווה סמל של הרצועה. לאחר מכן, יצא גל תקיפה נוסף של מאות מטרות בחאן יונס, מאות מטרות ובהן תשתיות מודיעין, דירות מבצעיות, בתי פעילים של ארגוני הטרור ברצועה ונקודות כינוס של מחבלים. במקביל לתקיפת חיל האוויר, חיל הים תוקף במרחב הימי  – כל מי שמנסה לצאת בסירות או אל החוף מחוסל"

בניין שנפגע בתל אביב (צילום דן בר דוב)
בניין שנפגע בתל אביב (צילום דן בר דוב)

צה"ל השלים את פינוי היישובים צמודי הגדר בעוטף עזה, למעט בעלי תפקידים חיוניים ומקרים חריגים שנשארו, והשיג שליטה ביישובים – הכוחות ממשיכים לבצע סריקות על מנת להבטיח הרג של מחבלים שמסתתרים. יחידת יהל"ם עובדת ברגעים אלו על הפרצות בגדר עבור ארגון המרחב, על מנת להחזיק באופן מלא את הגדר. צה"ל מקים מחסום של טנקים, כלי טיס וכלי שיט על מנת למנוע כל כניסה או יציאה מהרצועה. צה"ל מטהר את מרחב העוטף באמצעות 35 גדודים, 4 תא"לים שמפקדים על גזרות שונות לצד מאו"ג עזה. ישנם עשרות אלפי לוחמים במרחב.

ביממה האחרונה התקיימו מספר אירועים מבצעיים בגבול הצפון – צה"ל פעל בנחישות אל מול אירועים אלו, מהקרקע ומהאוויר, במהירות ובדיוק. במהלך היתקלות עם מחבלים בגבול לבנון, נפל סמח"ט חטיבה 300, סא"ל עלים עבדאללה ז"ל – מפקד מצוין אשר חתר למגע, כמו שעושים כל מפקדי צה"ל בכלל הגזרות. עלים ז"ל עמד בראש הכוח ופיקד עליו בגבורה תוך הגנה על תושבי הצפון. במהלך האירוע היו לחיזבאללה נפגעים והרוגים. נכון לעכשיו – אין עוד אירועים בצפון. צה"ל בהיערכות מלאה לתרחישים להמשך. ישנם מספר עימותים וסיכולים ביהודה ושומרון, צה"ל מצוי בקשר עם ההתיישבות. כוחות צה"ל מאבטחים את הצירים ומסכלים הפיגועים.

אתמול התקיימה שיחת טלפון ראשונה של הרמטכ"ל עם יו"ר המטות המשולבים מאז נכנס לתפקידו. בשיחה ציין הגנרל כי הוא עומד לצד צה"ל. מדינות רבות הציעו סיוע ונותנות לצה"ל גיבוי שלא משתמע לשתי פנים. צה"ל חזק וערוך להתמודד בעצמו, אך מכין עצמו כבר לתרחישים מחמירים.

צה"ל קלט 300,000 אנשי מילואים ב-48 שעות, ומספק ציוד לחימה לפי סדרי העדיפויות. אין מחסור. ייפתח מהבוקר מוקד בווטסאפ אשר יהיה זמין 24/7 בו מפקדים וחיילים יוכלו לדווח על חוסרים לוגיסטיים (במספר 0526156256). המוקד נפתח על מנת להבין היכן נמצאים פערים נקודתיים ולהביא לשם מזון, ציוד ולוגיסטיקה בהקדם האפשרי.

באשר לחטופים ולנעדרים, אלוף (מיל') ליאור כרמלי יחד עם עשרות משרתי מילואים עוסקים בלהגיע למשפחות. אלוף (מיל') ניצן אלון מונה כמוביל המאמץ המודיעיני בתחום השבויים והנעדרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן