Skip to content

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק "אנחנו תומכים באופן מוחלט בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (יום ד') עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק שבא להביע את תמיכתו "זה כבוד עבורי לעמוד כאן איתכם בשעתכם החשוכה ביותר כידיד. נעמוד איתכם בסולידריות. נעמוד עם העם שלכם ואנחנו רוצים שתנצחו".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה נתניהו: "ראש הממשלה סונאק, רישי, ברצוני להודות לך על הסולידריות שלך, ועל התמיכה הברורה והבלתי מעורערת מהרגע שהמלחמה הזאת החלה. העובדה שהגעת לישראל אומרת הרבה. אמרתי לנשיא ביידן אתמול שיש דבר אחד שמחמם את הלב יותר מלעמוד לצד ישראל, והוא לעמוד בתוך ישראל. העובדה שהגעת לפה כדי לעשות בדיוק את זה, היא הבעת תמיכה חזקה מאוד, שאותה אנו מעריכים מאוד.

 נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק (צילום קובי גדעון לעמ)
נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק (צילום קובי גדעון לעמ)

הקנצלר שולץ שגם ביקר פה, קרא לחמאס ׳הנאצים החדשים׳. הוא צדק. אתם לחמתם בנאצים לפני שמונים שנה בנחישות וכל העולם תמך בפעולה שלכם. הנשיא ביידן קרא לחמאס ׳גרועים יותר מדאעש׳. הוא צודק גם.

חמאס הם הנאצים החדשים, הם הדאעש החדש, ועלינו להילחם בהם יחד. בדיוק כפי שהעולם המתורבת התאחד כדי להילחם בנאצים והתאחד כדי להילחם בדאעש, עליו לעמוד עכשיו עם ישראל יחד בעודנו נלחמים ומביסים את החמאס. זה לא רק המאבק שלנו – זה המאבק של כל העולם המתורבת. זה המאבק של ישראל, המאבק של המדינות הערביות המתונות, המאבק של הציוויליזציה המערבית, המאבק של העולם החופשי, המאבק למען העתיד.

יש פה שני כוחות: האחד הוא ציר רשע שמובל על ידי איראן, דרך חיזבאללה, חמאס ואחרים. הם רוצים להחזיר את המזרח התיכון לימי הביניים, לעידן של שעבוד, מלחמה, עבדות והשמדה.

הכוחות האחרים הם כוחות הקידמה והאנושיות, שרוצים לקדם את המזרח התיכון לעולם של שלום ושגשוג. היינו על הסף של הרחבת השלום הזה, ואחת הסיבות לכך שהפעולה הזו ננקטה הייתה כדי להרוס את הצעד הזה. עלינו להתנגד לזה ועלינו לנצח.

מעל לכל – עלינו לנצח.

עלינו לשחרר את החטופים. לכם יש אזרחים שלכם שם. אני יודע שאתם מבינים שיש לנו שם ילדים, תינוקות, נשים, קשישים, ניצולי שואה ואזרחים זרים שלכם. עלינו לעבוד יחד בכל דרך אפשרית, ואנו עושים זאת כדי להחזיר אותם" אני מעריך את העובדה ששלחת כוחות צבאיים לאזור. דנו בשיתוף פעולה מעשי בחזיתות רבות ואני מעריך את זה מאוד.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק אמר: "אדוני ראש הממשלה, תודה על המילים החמות ועל הכנסת האורחים בישראל. מצער שאני נמצא פה בנסיבות עגומות כל כך. בשבועיים האחרונים עברה המדינה הזאת דברים שאף מדינה ואף עם לא צריכים לעבור, בוודאי שלא ישראל שסבלה ושחוותה את האירועים הקשים ביותר, מחזות של טרור ואלימות, בכל יום מימי קיומה.

אני מבקש להביע את תנחומיו העמוקים של העם הבריטי ולהדגיש שאנחנו תומכים באופן מוחלט בזכותה של ישראל להגן על עצמה בהתאם לחוק הבין-לאומי, לרדוף את חמאס, להשיב את החטופים, להרתיע התקפות נוספות ולחזק את הביטחון שלכם לטווח הרחוק. אני יודע שאתם נוקטים כל אמצעי זהירות כדי להימנע בפגיעה באזרחים, בניגוד גמור למחבלי חמאס שמבקשים להעמיד את אזרחיהם בסכנה.

אני רוצה גם להודות לך כעל התמיכה של הממשלה שלך במשפחות של אזרחים הבריטים שהושפעו מהזוועות האלה, כולל מאמציכם להבטיח את שחרור החטופים. אני יודע שנמשיך לשתף פעולה בעניין האזרחים הבריטיים מעורבים. ראינו ביממה האחרונה את המחזות שזעזעו את כולנו, במיוחד בבית החולים. אנחנו אבלים על מותו של כל אזרח חף מפשע, אזרח מכל דת ומכל לאום שנהרג. אנחנו מכירים גם בעובדה שהאזרחים הפלסטינים הם קורבנות של חמאס גם כן.

משום כך אני מברך על החלטתך אתמול לוודא שדרכים ייפתחו להכנסת סיוע הומניטרי לעזה. אני שמח שקיבלת את ההחלטה הזאת . נתמוך בה, ואנחנו מגדילים את הסיוע שלנו לאזור וננסה להעביר סיוע נוסף לאנשים במהירות האפשרית.

אסיים בזה: אתה מתאר את הימים האלה כתקופה החשוכה ביותר בתולדות ישראל. זה כבוד עבורי לעמוד כאן איתכם בשעתכם החשוכה ביותר כידיד. נעמוד איתכם בסולידריות. נעמוד עם העם שלכם ואנחנו רוצים שתנצחו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן