Skip to content

שר המורשת מסרב לסגור את משרדו ומציע לסגור את תאגיד כאן. מועצת העיתונות קוראת לפיטוריו וסגירת משרדו

"תסגרו את תאגיד השידור, הם פוגעים ברוח", אמר אליהו בראיון רדיופוני. בתאגיד זעמו והעלו את כל שידוריהם משבת השחורה ועד כה ושאלו: "זה מה שאנחנו עשינו מאז בוקר ה-7 באוקטובר. ומה אתה עשית שר המורשת, מלבד לפלג ולהסית תחת אש?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל קראה היום (רביעי) לפרישתו מהממשלה או לפיטוריו המידיים של השר עמיחי אליהו (הציונות הדתית – בן גביר) עקב הצעתו לסגור את תאגיד השידור הציבורי ולהשתמש בתקציבו למימון הוצאות המלחמה. בראיון שנתן היום לערוץ 7 המתנחלי אמר אליהו: "צריך לדעת שרוב תקציבי הממשלה עכשיו במתכונת חירום מופנים ללחימה, כולל כל התקציבים הקואליציוניים. זה מקמפיין. זה לא שהיה סימן שאלה. ברור שכל התקציבים מופנים לשם". לכן אליהו העלה את ההצעה הבאה: "אני בהחלט חושב שצריך לסגור את תאגיד השידור הציבורי. יש שם מיליארד שקל שצריך להפנות אותם. התאגיד פוגע ברוח, הוא מחליש את הרוח. הדברים המיותרים זה אלה שאנחנו צועקים עליהם שנים. אנחנו אלה שבאנו והתרענו אמרנו שצריך לחזק את המורשת והזהות היהודית ואת הביטחון שלנו בעצמנו". במועצת העיתונות הגיבו בחריפות: "המועצה רואה בהצעת השר ניסיון מסוכן לפגוע בחופש העיתונות והמידע בישראל, תוך ניצול ציני ומכוער של מצב המלחמה. תאגיד השידור הציבורי עושה בימים כתיקונם, ובמיוחד בימים אלה, עבודת קודש בהבאת המידע המהימן הדרוש לציבור בעת מלחמה. כל עובדיו העיתונאים והאחרים עובדים סביב השעון, ואף מסכנים את שלומם וחייהם, כדי לעמוד במטלה הזו". נמסר מהמועצה ואף: "מועצת העיתונות והתקשורת עומדת על המשמר כדי לסכל הצעות ממין זה ששואפות לפגוע בחופש הביטוי והעיתונות בתואנה של מצב חירום ותואנות אחרות". במועצת העיתונות סבורים כי סגירת המשרד שבראשו עומד השר  – זה הוא הצעד הראוי והמתבקש הן למען אחדות העם ואיכות השיח הציבורי בישראל והן לצורך הפניית משאבים למי שזקוקים להם עתה בדחיפות. "במקום להתפטר ולהעביר את הכסף של משרדו המיותר לצורכי המלחמה, שר המורשת עמיחי אליהו תוקף בחריפות את תאגיד השידור הציבורי כאן, שמשדר ללא הרף בימי המלחמה, ומציע לסגור אותו".

השר עמיחי אליהו בראיון לערוץ 7 (צילום מסך משידורי הערוץ ע" סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

כאן המקום לציין כי משרד המורשת, בראשו עומד אליהו הנו משרד מומצא לצרכיו של בנימין נתניהו להקמת קואליציה שהוקדם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים וזכה בתקציב שגיבשה הממשלה הנוכחית ל-150 מיליון שקל ל–2023–2024 – בבסיס התקציב. מלבד זאת, במסגרת הסכמים קואליציוניים קיבל המשרד כ-50 מיליון שקל נוספים לשתי שנות התקציב.

בתאגיד השידור הציבורי הגיבו בצורה חריפה לדבריו של אליהו: "זה (מקצת) ממה שעשה תאגיד השידור מרגע פרוץ המלחמה: הצליח לאסוף 10 מיליון שקל לשיקום ילדי הדרום, הקים מידית את החמ"ל של כאן, שחיבר בין מאות ישראלים מתנדבים לבין אזרחים שזקוקים לעזרה, הקים מיד אולפן פתוח לילדי ישראל ששגרת יומם הופרה, שלח את מיטב אומניו לעודד את תושבי הדרום המפונים במלונות, הקים ערוץ מיוחד לזכרם של הנופלים והנופלות, שידר מיד אזעקות, הודעות ומהדורות חדשות לעולים חדשים וגל שקט עבור שומרי השבת, העמיד בכל שידוריו תרגום לשפת הסימנים עבור כבדי שמיעה, וכל זה כאשר עשרות מעובדיו נמצאים כבר שבועות תחת אש ומעבירים דיווחים לציבור ובזמן שאיבדנו את חברתנו, איילת ארנין ז"ל עובדת התאגיד, שנרצחה במסיבה ברעים וטרם הספקנו להתאבל עליה. זה מה שאנחנו עשינו מאז בוקר ה-7 באוקטובר. ומה אתה עשית שר המורשת, מלבד לפלג ולהסית תחת אש?."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן