Skip to content

במלאת חודש ימים לטבח בבארי ויישובי העוטף, היועצת המשפטית הקפיאה כספים קואליציונים

"יישום ההסכמים האמורים בידי הרשות המינהלית הליכים המנהליים האמורים, ובכלל זה הבחינה המשפטית הנדרשת ליישום הסכמים פוליטיים, הלכה למעשה, מוקפאים", נמסר. ברחבי הארץ נערכו טקסי זיכרון, ראש הממשלה נעדר מכולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה מאלפיים איש הגיעו היום (שלישי) בתל אביב ומול הכנסת בירושלים לצורכי התייחדות עם הנופלים והנרצחים, באמצעות מיצבים וקריאות להשבת החטופים כחודש ימים לאחר אירועי הטבח הנוראיים של 7 באוקטובר. הטקסים נערכו במרכזי הערים, במוסדות שונים ובמסגרות אזרחיות פרטיות, לפעמים מול אולמות ריקים המסמלים את האבל ואת החוסר.
בהיכל התרבות בתל אביב נערך טקס מרכזי, ששודר גם בחוץ ברחבת כיכר הבימה. בכיכר דיזנגוף נערך טקס הדלקת נרות. בירושלים מול הכנסת כאלף משתתפים שהגיעו לתמוך בירושלים, כאלף משתתפים הגיעו לאירוע זיכרון ומחאה מול הכנסת. מעוז ינון, שהוריו נרצחו בנתיב העשרה, אמר: "מעל 30 יום שהממשלה בוגדת ומפקירה מעל ל-240 חטופים. יצויין כי  ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נפגש עם ציבור המשפחות בכללן למעט תמונת פוטואופ שנפגש עם משפחות נבחררות על ידי לשכתו, אין משפחה אחת שנתניהו דיבר איתה או היה בלוויה. המשפחות מפורקות, אבל כל המשפחות שדיברתי איתן יודעות גם מי אשם – ראש ממשלת ישראל. באתי לכאן להגיד לו – לך".

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
מול הכנסת (צילום: בן כהן)
צילום: בן כהן
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
ירושלים – ליד הכנסת (צילום: ציפי מנשה)

המארגנים הודיעו כי בתום הטקס יוקם מאהל קבע מחוץ לכנסת, בדרישה להחלפת נתניהו וממשלתו בממשלה ראויה. במשפחות החטופים והנרצחים, בטקס שמשלב בין זיכרון למחאה.
בתוך כך הודיעה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה כי הכספים הקואליציוניים מוקפאים בשלב זה. "יישום ההסכמים האמורים בידי הרשות המינהלית מחייב שורה של צעדים לרבות בחינה משפטית ומקצועית. לנוכח האמור לעיל, ההליכים המנהליים האמורים, ובכלל זה הבחינה המשפטית הנדרשת ליישום הסכמים פוליטיים, הלכה למעשה, מוקפאים", נמסר. " לדאבון הלב, ישנם אלפי קורבנות ונפגעי עבירה, וכן היקף נרחב של זירות שבהן בוצעו מעשי הטרור המחרידים. נעשים מאמצים רבים, כדי לאסוף באופן מיטבי את כל הראיות הנחוצות, זאת באופן המקצועי, המהיר והרגיש ביותר שניתן, על ידי רשויות החקירה והתביעה, הפועלות לשם כך ללא לאות, תוך כדי הלחימה. יוזמות רבות וברוכות בנושא ריכוז הראיות שננקטות על ידי גופים שונים, נבחנות ומטופלות על ידי משטרת ישראל, כדי לאסוף גם את המידע הדרוש המצוי בידם", נמסר ממשרד המשפטים.
בתוך כך בירכה התנועה לאיכות השלטון את  החלטת היועמ"שית. "התנועה לאיכות השלטון, אשר עתרה לבג"ץ נגד המשך חלוקת הכספים הקואליציוניים, ואף עזרה בניסוח הצעת חוק בנושא, מברכת את היועמ"ש על שהשיבה את קול ההגיון והודיעה על הקפאת הכספים הקואליציוניים", נמסר מטעם התנועה. "מדובר בהחלטה חשובה ביותר- באין אף מבוגר אחר בממשלה, טוב שהיועצת המשפטית לוקחת את האחריות אליה ועוצרת את שערוריית חלוקת הכספים הקואליציוניים". לשון ההודעה.
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הערב אמר הערב בקריה בתל אביב כי "לפני חודש – הופתענו. ואז קמנו, נלחמנו, בלמנו, התאחדנו. כל כך הרבה גיבורים, כל כך הרבה מתגייסים, כל כך הרבה ישראלים קמו מהאסון – כדי להגן על הארץ הזו. מקרבות הצלה בבארי ואופקים ושכמותם, אנחנו תוקפים עכשיו בעומק רצועת עזה. אויבינו חשבו שישברו אותנו – אך הם איחדו אותנו. במלאות 30 יום, אנחנו נלחמים ומתאבלים. בונים מצבות ליקירינו, וקיר ברזל מול אויבינו. עם שלם נושא את הדאגה ומחבק מעל 200 משפחות שבנותיהן ובניהן בשבע".
אני מבטיח – שנעשה הכל כדי להביא אותם הביתה – בכוח ובמעשה מדיני", אמר גנץ, "נילחם במי שצריך, ונדבר עם כל מי שאפשר. לא נוותר על הסיכוי להחזיר אף אחת ואף אחד. גנץ קרא לקהילה הבינלאומית – "אין מקום שבו מתחבאים רוצחי ילדים שיהיה חסין. קיראו גם אתם לתושבי עזה לנוע למחסות בדרום, להישמע להודעות צה"ל ולא לכלוא את עצמם במלכודות המוות של החמאס."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן