Skip to content

על שבעה באוקטובר

הכותב, חבר קיבוץ מצובה, לא יכול היה להימנע מלהרהר בתאריך טבח הזוועה בקיבוץ בארי וישובים נוספים וגילה שאסונות רבים אירעו בתאריך ה07 לאוקטובר – מקריות?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רציתי להירגע מעט מאינסוף הפאנלים שמתדיינים כבר חודשיים על המלחמה, מסרטוני הזוועה ומראות/מוראות הבתים החרוכים בעוטף עזה, מהילדים החטופים שגם נשמתם נחטפה בעזה – אז רציתי.
בתמימותי בחרתי לצפות בסדרה שבדית בת שישה פרקים בשם "משפחה כמעט נורמלית', מתוך תקווה ששגרת החיים הנורדית תשרה עליי קיפאון מחשבתי ושלווה של פיורדים צוננים ותכולים כבדולח. אבל השם התמים לכאורה של הדרמה האפלה לא הסגיר את שעמד להתרחש. לאם, עורכת דין ואב, המשמש כומר בכנסיית העיירה, בת והיא נערה בגיל ההתבגרות.
מדריך כדור היד אונס אותה בעיצומו של מחנה אימונים, אבל העדויות על שנעשה קלושות מכדי שיגרמו להורים להגיש תלונה כנגד המאמן הבוגר. חולפים הימים והבת שבגרה מעט מתאהבת בצעיר כריזמטי ומבוגר ממנה בשנים רבות. עם הזמן מתברר שמדובר בפסיכופת שאונס את בנות זוגו וללא ספוילרים רבים רק אספר שנרצח על ידי הבת וחברתה שגם היא חוותה דברים קשים. אלא מאי? תאריך יום הרצח הותיר אותי המום: 7.10 . מיותר לציין שהספר על פיו נכתב התסריט יצא כבר בשנת 2022. אז אסקפיזם מזכך לא היה כאן, אבל התלכדות התאריכים גרמה לי להרהר במקריות, או שלא, בהם מתרחשים אסונות מידי האדם והאדמה.

צילום: ציפי מנשה

אז מה היה לנו בשבעה לאוקטובר במהלך ההיסטוריה של האנושות המודרנית?
ב 7 במאי שנת 1879 – גרמניה ואוסטרו הונגריה חותמות על הברית ההדדית להגנה מפני רוסיה.
בשנת-1938  דורשת גרמניה מכל היהודים לסמן את האות J בדרכונים שלהם.
ב- 1940 פולשת גרמניה לרומניה ושנתיים מאוחר יותר חותמות ארצות הברית ובריטניה על הקמת ארגון האומות המאוחדות.
קופצים הרחק בזמן לשנת 2000 – ארגון החיזבאללה הורג שלושה חילי צה"ל וחטוף את הגופות שלהם ללבנון.  ארבע שנים מאוחר יותר, באותו 7.10 מקולל נערכת מתקפת הטרור בסיני במסגרתה מותקפים תיירים ישראלים במלון טאבה בסיני ובחוף ראס אל שטן.

צילום: ארכיון הבונדסטאג הגרמני

זה לגבי התאריך שאמור היה להדאיג את המאמינים בכך שלא הכל מקרי, ויש לקחת בחשבון תאריכים ומועדים בהם התרחשו פרעות ורציחות בעמנו. ומה באשר לאלו שנולדו בשבעה לאוקטובר ולא היו 'חובבי ציון' מושבעים? היינריך הימלר מפקד האס.אס ואחד מהרוצחים הנתעבים בהיסטוריה נולד בתאריך הזה בשנת 1900.
אירמה גרזה, פושעת נאצית בכירה, נולדה גם היא בתאריך זהה בשנת 1923. ולדימיר פוטין, מנהיג אכזר ונטול חמלה בפני עצמו, בא לעולם ב-7.10 שנת 1952.
בשורת הנפטרים של התאריך הרה האסון כמה שמות שנמצאים על כף הזכות: אדגר אלן פו, איתן הבר, נח מוזס, יהושע בר יוסף , עובדיה יוסף וכמובן הנרצחים הטובים והנאהבים ביום הראשון למלחמה.

'שבעה באוקטובר' ואנחנו עדיין שרויים ב'שבעה' שאין לה מועד סיום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן