Skip to content

בכיר לשעבר בחמאס נחטף בדמשק

תעלומה בדמשק - מי חטף בלב העיר בכיר לשעבר בחמאס שעובד היום כעיתונאי ואיש אקדמיה? האם מדובר בחיסול חשבונות פנים-ארגוני ישן או בפעילות מודיעינית?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תעלומה בדמשק – מי חטף בלב העיר בכיר לשעבר בחמאס שעובד היום כעיתונאי ואיש אקדמיה? האם מדובר בחיסול חשבונות פנים-ארגוני ישן או בפעילות מודיעינית? 

מאת נועה גרבר

העיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, מדווח כי מוסטפא א-לידאווי, בכיר תנועת חמאס בעבר, נחטף בליל יום א' בדמשק. על פי דיווחים של עדי ראייה, אלמונים פרצו לתוך מכוניתו בזמן שנהג בה בגפו במחנה הפליטים אל-ירמוק בפאתי הבירה וגררו אותו למקום לא-ידוע. הנהגת חמאס קיימה שיחות עם בכירים בממשל הסורי והובטח לה כי נעשים מאמצים ללמוד על מקום הימצאו אולם בשעה זו עדיין לא ידוע מה עלה בגורלו.

ד"ר מוסטפא א-לידאווי, שנולד במחנה הפליטים ג'בליה שבעזה, היה כלוא בבתי הכלא בישראל תשע פעמים, ואחיו חוסל על ידי צה"ל בשנת 2003. הוא נמנה על 415 אנשי חמאס שגירשה ישראל למרג' א-זוהור בדרום לבנון בשנת 1991, בעקבות חטיפת שוטר מג"ב ניסים טולדנו.

במהלך שנות ה-90 שימש א-לידאווי כנציגו הבכיר של הארגון בלבנון, סורה ואיראן, ולפני שבע שנים עזב את שורותיו, אולם המשיך להשמיע את קולו בזירה הפוליטית. בשנים האחרונות עבד כעיתונאי וקנה לו שם כבעל דעות עצמאיות. באחד ממאמריו האחרונים, לדוגמה, מתח ביקורת חריפה אל אופן התנהלותו של ח'אלד משעל בהקשר להסכם הפיוס הלאומי שחתם עם מחמוד עבאס בדוחא בירת קטר פברואר האחרון. בנוסף, הגיש א-לידאווי תוכנית טלוויזיה בערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עאלם" ועסק גם במחקר אקדמי בתחום מדע המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן