Skip to content

סו צ'י התקפלה: תישבע שבועת אמונים לחוקה שאותה היא רוצה לבטל

תעשה זאת "על פי רצונו של העם" מאת גרשון גירון כלת פרס נובל לשלום, אונג סאן סו צ'י, נכנעה ללחץ. סו צ'י הסכימה להישבע שבועת אמונים לחוקה שניסחו אנשי הכת הצבאית במיאנמר, על אף שהיא סבורה שאת אותה חוקה עצמה יש לבטל. היא וחברי פרלמנט אחרים ממפלגתה ישתתפו לראשונה בישיבת הפרלמנט מחרתיים ויישבעו אמונים, למרות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תעשה זאת "על פי רצונו של העם"

מאת גרשון גירון

כלת פרס נובל לשלום, אונג סאן סו צ'י, נכנעה ללחץ. סו צ'י הסכימה להישבע שבועת אמונים לחוקה שניסחו אנשי הכת הצבאית במיאנמר, על אף שהיא סבורה שאת אותה חוקה עצמה יש לבטל. היא וחברי פרלמנט אחרים ממפלגתה ישתתפו לראשונה בישיבת הפרלמנט מחרתיים ויישבעו אמונים, למרות המחלוקת העזה על ניסוח השבועה.

בהתאם לרצון העם
בהתאם לרצון העם. סו צ'י

את שינוי הכיוון שלה נימקה סו צ'י בלחץ שהגיע משכבות עממיות התומכות בה. "פוליטיקה היא עניין של תן וקח", אמרה לכתבים בינגון. "אנחנו לא מוותרים, אלא רק מרכינים ראש בפני רצון העם".

סו צ'י ומפלגתה, "הליגה הלאומית לדמוקרטיה," מתנגדים לניסוח המחייב אותם "להגן על החוקה"" מאחר שזאת נוסחה על ידי המשטר הצבאי ומבטיחה את שלטון הצבא. המפלגה רוצה שהביטוי "להגן" יוחלף ב"לכבד", שינוי שנערך בחוקים אחרים של מיאנמר לרבות חקיקת הבחירות, ואפשר למפלגתה של סו צ'י להשתתף רשמית בחיים הפוליטיים במדינה.

סו צ'י אמרה שחברי פרלמנט המייצגים מיעוטים אתניים דחקו במפלגתה לפתור את המחלוקת בתוך הפרלמנט, הנשלט עדיין גם הוא על ידי החונטה הצבאית. "אנו ממלאים את משאלות העם, מפני שהעם רוצה שמפלגתנו תשרת בפרלמנט", הצהירה.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, נאם בפני בית המחוקקים במסגרת ביקור שנועד לברר כיצד יכול הארגון לסייע לצעדיה המהוססים של מיאנמר לקראת דמוקרטיה. ביקור המזכ"ל הוא האחרון בסדרת ביקורי נכבדים מרחבי העולם, שהם חלק מתהליך התקדמות הרפורמות שעליהן מפקח נשיא המדינה ת'יין סיין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן