Skip to content

עבודות שירות למי שצפו בתקיפת אריק קרפ ז"ל ולא ניסו למנעו

בית המשפט דחה את הערעור על העונש של שניים שהיו עדים לרצח אריק קרפ ז"ל ולא ניסו למנוע אותו. השופטים: נעשה עם המערערים חסד שבית משפט השלום לא שלח אותם לעונש מאסר בפועל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט דחה את הערעור על העונש של שניים שהיו עדים לרצח אריק קרפ ז"ל ולא ניסו למנוע אותו. השופטים: נעשה עם המערערים חסד שבית משפט השלום לא שלח אותם לעונש מאסר בפועל

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את ערעורם של  אור לוי ופאדי ג'אבר שהורשעו באי-מניעת פשע במקרה של רצח אריק קרפ ז"ל. השניים עירערו על העונש שגזר עליהם בית משפט השלום: שלושה ושישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות.

לוי וג'אבר, יחד עם אחרים, נפגשו בתאריך 14.8.09 בשעות הלילה ובילו בילוי משותף בחוף תל אביב. כל החבורה ישבה על החוף ושתתה משקאות משכרים. אריק קרפ המנוח, בתו ואשתו שהו באותה עת על הטיילת בסמוך לבני החבורה. בשלב מסוים תקף אחד מבני החבורה את אשת המנוח, ולאחר מכן את הבת. הבת הצליחה להימלט ורצה אל החוף, וכך גם אשת המנוח, ושתיהן יחד זעקו לעזרה. האחרים המשיכו ותקפו בצוותא את המנוח והיכו בו מכות קשות בכל גופו, ובעטו בו בעוצמה בראשו ובצלעותיו. המנוח נמצא ללא רוח חיים בקרבת מקום.

לוי וג'אבר לא השתתפו בעבירות התקיפה, אך הם התבוננו בתקיפה המתוארת לעיל ולא עשו דבר כדי למנוע אותה, ובדיעבד – למנוע את מותו של קרפ.

השופטים, דבורה ברלינר, ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב כתבו בהחלטתם, "חסד נעשה עם המערערים שניהם כאשר בית משפט קמא לא הורה על שליחתם למאסר של ממש, שירוצה מאחורי סורג ובריח והסתפק לגבי כל אחד מהם בענישה שהטיל. האירוע כולו הוא אירוע מהקשים שהחברה הישראלית נתקלה בהם. סתם כך, על לא עוול בכפה, הותקפה משפחה שלמה על ידי חבורת בריונים שתויים, שמצאו להם דרך להעביר את הזמן באלימות ברוטלית וקשה. הסיום הטרגי, קרי – העובדה שאריק קרפ המנוח מצא את מותו באירוע זה, מדבר בעד עצמו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן