Skip to content

סגן הרמטכ"ל: החיזבאללה מחזיק פי 10 רקטות יותר ממלחמת לבנון השנייה

האלוף יאיר נווה, בכנס האש הבינלאומי: "עלינו לקצר את משך המלחמה ככל האפשר בגלל התקיפות על העורף. כדי לעשות זאת אנחנו נדרשים למהלומת אש ראשונית, שמגיעה לכל הטווחים ויכולה להביא כמעט להכרעה". עוד דיווח נווה, כי הצבא הסורי מחזיק בכמות גדולה של טילים כימיים מדויקים והוא ממשיך לחמש את חיזבאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האלוף יאיר נווה, בכנס האש הבינלאומי: "עלינו לקצר את משך המלחמה ככל האפשר בגלל התקיפות על העורף. כדי לעשות זאת אנחנו נדרשים למהלומת אש ראשונית, שמגיעה לכל הטווחים ויכולה להביא כמעט להכרעה". עוד דיווח נווה, כי הצבא הסורי מחזיק בכמות גדולה של טילים כימיים מדויקים והוא ממשיך לחמש את חיזבאללה

מאת אליק מאור 

סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה, נשא דבריו בפני באי "כנס האש הבינלאומי" ביום שלישי השבוע. בכנס השתתפו קצינים מצבאות שונים בעולם ואנשי תעשיות וגופי ביטחון ישראליים, העוסקים בתחומים כמו: פיתוח וגיוון יכולות חיל הים, פיתוח מערך רקטות יבשתי, המסוגל להתמודד עם יעדים מבוצרים מורכבים, וקישוריות בין חיילים ממערכים שונים בשדה הקרב. 

האלוף נווה (צילום: דוד פינשטיין)
נ"צ ברמה של טנדר. האלוף נווה (צילום: דוד פיינשטיין, ויקימדיה)

במהלך נאומו אמר נווה, כי להערכת צה"ל, יש לחיזבאללה היום כמות טילים העולה פי עשרה על מה שהחזיק הארגון במלחמת לבנון השנייה. בין היתר ציין נאווה, כי אפילו המשטר הסורי המעורער מקפיד לשמור בצורה מהודקת על היכולות הכימיות והטיליות שלו, שמכילות "מאות טילים מדויקים", והוא ממשיך לחמש את חיזבאללה.

"עלינו לקצר את משך המלחמה ככל האפשר בגלל התקיפות על העורף", הסביר האלוף נווה, "כדי לעשות זאת אנחנו נדרשים למהלומת אש ראשונית, שמגיעה לכל הטווחים ויכולה להביא כמעט להכרעה. לא נבצע ירי סטטיסטי. נתבסס על אש מדויקת ועל רקטות מהיבשה, כשאנחנו משתמשים בעשרות אלפי חימושים. המטרה היא לפגוע במערכי האש של האויב, באתרי הפיקוד והשליטה שלו ובתשתיות התומכות שלו בצורה ממוקדת מאוד. לצורך כך אנחנו עוברים מהפכה מודיעינית – המודיעין שלנו כבר לא מתייחס ל'תמונת אויב' אלא ממוקד במטרות, והרבה מטרות. היעד הוא להביא בזמן אמת נ"צ ברמה של טנדר עם טילים בסלון בבניין. המודיעין הוא המרכיב המוביל שמהווה את ראשית הצירים".

עוד אמר האלוף נווה, כי "לוחם חי"ר יוכל לפנות למסוק שמעליו, לדבר אליו ולהעביר לו נתונים. בהתאם לזה המסוק יסגור מעגל אש מאוד מהר. מדובר בתחום שהיה מורכב מאוד עד היום, ועכשיו הולך להיות הרבה יותר פשוט. נוכל להקטין שטחי בטיחות, לנצל בצורה מקסימאלית את שיתוף הפעולה עם חיל האוויר ולתקוף מטרות בצורה הרבה יותר אפקטיבית. כל לוחם על הקרקע יוכל לדבר מייד עם המודיעין, עם המטוס ועם הסטי"ל".

כמו כן, התייחס האלוף נווה לזירה הימית כאחת הפלטפורמות המרכזיות בפיתוח יכולות האש החדשות בצה"ל. נווה: "מדובר בסביבה שנשארה פתוחה, בלי כפרים ובלי איומים קרובים. אנחנו בוחנים דרכים חדשות לנצל את הים לתמיכה בלוחמה ביבשה  נעשה זאת דרך הפעלה של אש מדויקת והפעלה של מערכות, שעד היום היו יבשתיות, כמו כלי טיס בלתי מאוישים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן