מנכ"ל איירבס, תומאס טום אנדרס, טוען כי המתכננים לא ידעו את השפעת הממשק בין סיבי פחמן ומתכת, בעת שתכננו כנפיים קלות ל"סופר ג'מבו". עלות התיקונים תמריא ליותר מרבע מיליארד דולר ושנים של עבודה
מאת עמי אטינגר
הסדקים בכנפי
הם תוצאה של טכנולוגיה חדישה ופיקוח לקוי, שעכשיו גורמים לנו עלויות לולייניות עבור התיקונים. כך אמר בסוף השבוע מנכ"ל איירבס, תומאס טום אנדרס (Thomas Tom Enders).
לדבריו, כאשר המתכננים חיפשו לפני עשר שנים דרכים לייצר כנפיים קלות יותר עבור מטוס A380, באמצעות עירוב סיבי פחמן ומתכת, "חשבנו שאנו מבינים את תכונות החומרים ואת הממשק בין סיבי פחמן לבין מתכת וגילינו, בדרך הקשה, שאנחנו לא יודעים כל דבר", ציין.
מחיר תיקון הסדקים ימריא ליותר מרבע מיליארד דולר ובאיירבס העריכו החודש, כי התיקונים יעסיקו את החברה כמה שנים.
בתוך כך בחנה איירבס מחדש את זמני מסירות מטוסי ה"סופר ג'מבו" A380 בשנה הנוכחית. לדבריה, יהיה זה אתגר למסור השנה 30 מטוסים מסוג זה לחברות התעופה שהזמינו אותם.