Skip to content

תביעה נגד אולפני הבירה עקב הדרת נשים

מספר הנשים המועסקות באולפני הבירה (JCS ) קטן משמעותית ממספר הגברים  ושכרן נמוך משל הגברים המועסקים באולפנים. היום, הגישה נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה תביעה תקדימית נגד JCS, עקב תופעות בולטות של הדרת נשים, בהן פיטורי נשים והעסקת אמהות בודדות בלבד מאת אורה עריף כץ  דו"ח בדיקה של הנציבות  לשוויון הזדמנויות בעבודה חושף, לכאורה,  פערי שכר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר הנשים המועסקות באולפני הבירה (JCS ) קטן משמעותית ממספר הגברים  ושכרן נמוך משל הגברים המועסקים באולפנים. היום, הגישה נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה תביעה תקדימית נגד JCS, עקב תופעות בולטות של הדרת נשים, בהן פיטורי נשים והעסקת אמהות בודדות בלבד

מאת אורה עריף כץ

 דו"ח בדיקה של הנציבות  לשוויון הזדמנויות בעבודה חושף, לכאורה,  פערי שכר בלתי מוסברים בין עובדות לעובדים בחברת JCS ומגלה כי במהלך שמונה שנים (2003-2010) התקבלו לעבודה בחטיבת החדשות של חברת JCS שתי אמהות בלבד מתוך 131 עובדים. עוד מגלה הדו"ח כי בשנים אלה חלה ירידה של 76% במספר הנשים המועסקות בחטיבת החדשות בחברה.

דו"ח הבדיקה הוכן בעקבות פניות של עובדות, שהובילו לקיום בירור עם חברת JCS שערכה עו"ד אינה סולטנוביץ'-דוד, נציבה אזורית של מחוז ירושלים והדרום בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת. הבירור נערך בליווי רו"ח קובי גינזבורג  שבדק את נתוני שכר העובדים והעובדות במגמה לבדוק אם לא נעברה עבירה על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה ועל חוק שכר שווה לעובדת ולעובד.
בעקבות הבירור, הגישה עו"ד סולטנוביץ'-דוד תביעה תקדימית למתן צו כללי, ובה בקשה כי בין הדין האזורי לעבודה יחייב את חברת JCS לפעול לצמצום פערי שכר ולהסרת חסמים המהווים חשש לאפליה על רקע אימהות כנגד נשים בחברה. בתביעה מוצגת בקשה כי בית הדין יחייב את חברת JCS למפות את החברה על בסיס מגדרי וליצור תכנית להטמעת שוויון, באופן שיבטיח את שילובן של נשים ואימהות עובדות בחברה, תוך הסרת חסמים ותיקון פערי שכר, הקיימים, לכאורה, ומהווים חשש לאפליה על רקע אימהות וכנגד נשים בחברה.

 נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, טוענת בכתב התביעה כי חברת JCS -אולפני הבירה ירושלים בע"מ, נקטה במדיניות מפלה המדירה באופן שיטתי את העסקתן וקידומן של נשים עובדות וביתר שאת אימהות לילדים קטנים. הדרה זו באה לידי ביטוי בפיטורי עובדות בשל אימהותן, פגיעה בתנאי העסקתן ושכרן ואי קבלה לעבודה של אימהות.

עו"ד ציונה קניג- יאיר נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה: "אני רואה בהגשת תביעה זאת חשיבות רבה לקידום זכויותיהן של נשים בשוק העבודה. חוק שוויון הזדמנויות בעבודה נועד למנוע מצבים של אפליית נשים ולקדם שוויון מגדרי בשוק העבודה. תיק זה מציף סוגיות מהותיות של חלוקת אחריות הורית ומבנה שוק העבודה שמנציח אפלייה של אמהות. כולי תקוה כי תיק זה הוא צעד ראשון בשיח החשוב הזה".

1 Comment

  1. חגי קמרט
    12 ביוני 2012 @ 0:15

    מה פירוש של קידום זכויותיהן של נשים? האם משתמע מכך שלנשים מעצם היותן נשים, זכותן מלכתחילה מקופחת? והרי זו גזענות לשמה? והרי כתוב גם בתורה: "זכר ונקבה ברא אותם ויקרא שמם אדם!" (בבראשית) ולא שלאישה קרא בשם תת אדם או סב אדם ולגבר בשם אדם? הלא כן? מכאן שמעצם טיבם של הדברים כפי שנקבעו עוד מקדמא דנא הבסיס בין גבר לאישה בעניין זכויות או חובות הוא שוויוני מעקרו. השובניזם הגברי מתחיל מזה שקוראים לו הוא ולא היא או הקדוש ברוך הוא ולא הקדושה ברוכה היא. מכאן שורש הבעיה. כך לדעתי. וההמשך הוא כוחני שתלטני ומכוער ביותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן