Skip to content

75 בני אדם טבעו כנראה בהתהפכות סירה של מבקשי מקלט סמוך לאינדונזיה

הסירה ועליה 200 נוסעים התהפכה בדרכה מאוסטרליה לאינדונזיה. רוב מבקשי המקלט הם כנראה אזרחי סרי לנקה. "אף פעם איננו יודעים את מספרם המדויק של המפליגים, כי הם מתגנבים לאונייה," אמר גאגאה פרקוסו, דובר של שירותי החיפוש וההצלה האינדונזיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסירה ועליה 200 נוסעים התהפכה בדרכה מאוסטרליה לאינדונזיה. רוב מבקשי המקלט הם כנראה אזרחי סרי לנקה. "אף פעם איננו יודעים את מספרם המדויק של המפליגים, כי הם מתגנבים לאונייה," אמר גאגאה פרקוסו, דובר של שירותי החיפוש וההצלה האינדונזיים

מאת גרשון גירון

אנשי הסירות
אנשי הסירות

אתר ניוז.קום מדווח, שכארבעים מבקשי מקלט נתלים על גוף סירה, שהתהפכה היום סמוך לאינדונזיה. ניצולים אחרים מצויים במים סביבה. ההערכה היא, שכ-75 בני אדם טבעו במהלך ההתהפכות.

הדרמה הימית החלה מוקדם יותר היום, כאשר מטוס סיור אוסטרלי הבחין בכלי שיט במצוקה, כמאתיים ק"מ צפונה לאי חג המולד.

רשת סקיי מדווחת, שרוב מבקשי המקלט הם כנראה אזרחי סרי לנקה.

רשת CNN מדווחת, שכלי שיט של הצי האוסטרלי הגיע גם הוא לאיזור, ומטוס של חיל האוויר האוסטרלי השליך המימה ארבע סירות הצלה, המסוגלות לשאת יחד כשישים בני אדם. אינדונזיה הודיעה שהיא שולחת שתי ספינות קרב, כדי לסייע למאמצי החילוץ.

"אף פעם איננו יודעים את מספרם המדויק של המפליגים, כי הם מתגנבים לאונייה," אמר גאגאה פרקוסו, דובר של שירותי החיפוש וההצלה האינדונזיים. איזור התרחשות האסון שייך לאוסטרליה, אך קרוב יותר לאינדונזיה, ובאזור החיפוש וההצלה שבסמכותה. כך אמרה סוזן אשר, ממשטרת מערב אוסטרליה.

מוקדם יותר היום הגיע לאינדונזיה כלי שיט אחר של מבקשי מקלט ועליו 117 בני אדם, ובסך הכול הגיעו לאינדונזיה החודש 18 כלי שיט כאלה ועליהם 1,108 אנשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן