Skip to content

הנשיא פרס ביוון: "לישראל ולמצרים אינטרס בגבול משותף שקט"

נשיא יוון פפוליאס: "יוון מגנה טרור מכל סוג שהוא ומחויבת לפגוע בקיני טרור הפועלים נגד השלום ונגד הדמוקרטיה״. במסר לתייר הישראלי אומר נשיא יוון: "אני מודה למאות אלפי התיירים הישראלים שמבקרים בשנה במדינתי. זו עזרה חשובה מאוד ליוון במיוחד בתקופה בזמן משבר כלכלי״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 נשיא המדינה, שמעון פרס, פתח היום את ביקורו הממלכתי ביוון בהבעת תנחומים לעם המצרי. ״הטרור פוגע בכולם ללא אבחנה", אמר פרס. "אתמול היינו עדים לפעולת טרור משולבת על גבול ישראל-מצרים. המחבלים רצחו 15 אנשי ביטחון מצריים וניסו לחצות את הגבול לישראל. למזלנו כוחות הביטחון הישראלים מנעו פיגוע חמור בזכות הדריכות, המודיעין והתגובה המהירה. אני מבקש להביע מכאן את תנחומי הכנים לעם המצרי על אבדן מיותר של חיי אדם. לשני הצדדים אינטרס בגבול משותף שקט וישראל תמשיך להבטיח את השקט בדרום המדינה".

הנשיאים פרס ופאפוליאס סוקרים משמר כבוד באתונה. (צילום: משה מילנר\לע"מ)
הנשיאים פרס ופאפוליאס סוקרים משמר כבוד באתונה (צילום: משה מילנר / לע"מ)

הנשיא, שהגיע הבוקר לאתונה, פתח את ביקורו הממלכתי ביוון במרתון פגישות עם צמרת הממשל היוונית. עם נחיתתו באתונה התקבל נשיא המדינה על ידי נשיא יוון, קרולוס פאפוליאס, שערך לכבודו טקס קבלת פנים ממלכתי בארמון הנשיאות. השניים סקרו משמר כבוד צבאי ולאחר מכן קיימו פגישת עבודה מדינית. בתום הפגישה נשאו השניים הצהרות משותפת לתקשורת היוונית והבינלאומית.

הנשיא פרס דן עם מארחו בהידוק שיתופי הפעולה בשורה של תחומים ובראשם המדיניים, הביטחוניים והכלכליים. הנשיא פאפוליאס השיב לנשיא פרס, כי "יוון מגנה טרור מכל סוג שהוא. יוון היא מדינה שסבלה ממעשי טרור ואני מבקש לנצל את ההזדמנות  ולהביע צער על פיגוע הטרור בבורגס. הופתעתי מהמעשה והוא רק מוכיח לנו עד כמה הטרוריסטים מאורגנים. יוון מחויבת לפגוע בקיני טרור הפועלים נגד השלום ונגד הדמוקרטיה.״

הנשיא פפוליאס הדגיש: "ביקורך מסמל את הקשרים המצוינים בין יוון לישראל, קשרים דינאמיים שמתפרשים על תחומים רבים לטובת עמינו.הנשיא פפוליאס ביקש להעביר מסר אישי לתייר הישראלי ואמר כי הוא מודה למאות אלפי התיירים הישראלים שמבקרים בשנה במדינתי יוון. "זו עזרה חשובה מאוד ליוון במיוחד בתקופה בזמן משבר כלכלי".

הנשיא פרס ורו"מ יוון סאמארס: "אינפלציה של 400%". (צילום: משה מילנר/לע"מ)
הנשיא פרס ורו"מ יוון סאמארס: "אינפלציה של 400%". (צילום: משה מילנר / לע"מ)

משם המשיך נשיא המדינה לפגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת יוון. בהצהרות שנשאו השניים חלק הנשיא פרס מניסיונו האישי  בהוצאת ישראל מהמשבר הכלכלי הקשה בשנות השמונים: "אני יודע כי יוון עוברת משבר כלכלי. גם אנחנו חווינו משבר קשה. כשהייתי ראש ממשלה בשנות השמונים, האינפלציה בישראל הגיעה ל-400%", סיפר הנשיא פרס. "תארו לעצמכם שכל היום המוכרים בחנויות הסתובבו עם אקדח מחירים ועדכנו אותם. זו הייתה תקופה קשה של חוסר בטחון כלכלי בישראל. הכלכלנים הציעו לי לגזור גזירות כלכליות ולקצץ את תקציב הממשלה. הדבר המעניין הוא שככל שנקטתי קיצוצים חריפים יותר הבינו שאני רציני. הממשלה, המעסיקים והעובדים שיתפו פעולה והצלחנו להוריד את האינפלציה ל-16 אחוזים ולצאת מהמשבר.

"אתם בתהליך הבראה ועדיפים כאבי ההבראה מייסורי המחלה. יוון הייתה אמיצה לקחת את הדרך הקשה כדי להתאושש ולצאת מהמשבר ואני בטוח שתשיגו זאת". לאחר מכן השתתף נשיא המדינה בארוחת צהריים חגיגית, שערך לכבודו ראש ממשלת יוון במסגרת פגישת עבודה מורחבת בהשתתפות שרי האוצר, החוץ וההגנה  של יוון. לביקורו של הנשיא מתלווה שרת החקלאות, אורית נוקד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן