Skip to content

נכשל ניסוי להגיע עם מל"ט למהירות של פי שישה ממהירות הקול

כך מסר חיל האוויר האמריקני. אחד המייצבים של המל"ט X-51A, המכונה "רוכב גלים" (Waverider), כשל והמל"ט התפרק באוויר. מהנדסי הניסוי לא הספיקו להתניע את מנוע המגח המיוחד שלו, המנצל את גלי ההלם שהמל"ט מייצר, שבעזרתו אמורים היו להגיע למהירות המתוכננת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נכשל ניסיון של חיל האוויר האמריקני להגיע למהירות מאך 6 עם מטוס ללא טייס (מל"ט) X-51A, המכונה "רוכב גלים" (Waverider). כמה שניות לאחר שיגורו ממטוס B-52, הוא התפרק באוויר וחלקיו נפלו למימי האוקיינוס השקט. כך הודיע חיל האוויר האמריקני.

מתחקיר ראשוני מתברר, כי "רוכב גלים" (Waverider) נותק בהצלחה ממטוס B-52 והמאיץ הרקטי שלו פעל כשורה. אבל, חמש שניות לאחר הניתוק, בזמן שבו אמור היה מנוע המגח המיוחד שלו להתניע ותוך ניצול גלי ההלם של שמייצר המל"ט להאיץ אותו למהירות של פי שישה ממהירות הקול, כשל אחד המייצבים, השליטה בו כשלה והוא התפרק באוויר ואבד.

"זה מצער שבעיה משנית גרמה להפסקת הניסוי, כמה שניות לפני שהספקנו להתניע את מנועו המיוחד", הצהיר צ'רלי ברינק (Charlie Brink), ממעבדת המחקר של חיל האוויר האמריקני בבסיס רייט-פטרסון באוהיו, "כל הנתונים שלנו הראו, כי ייצרנו את התנאים המתאימים להצתת המנוע, והיינו מוכנים ליישם את המטרות שלנו", אמר ברינק.

הפנטגון תומך בתוכניות הניסוי של טכנולוגיית הסופרסוניק, במטרה לבצע תקיפות מסביב לעולם בתוך כמה דקות.

זה היה הכישלון האחרון בתוכנית "רוכב גלים". טיסת ניסוי בשנה שעברה נכשלה בעת נסיונות לא מוצלחים להפעיל את מנועו ומל"ט צלל למימי האוקיינוס השקט. בטיסה הראשונה של מל"ט X-51A, בשנת 2010, הוא הצליח להגיע, במשך שלוש דקות, למהירות של פי חמישה ממהירות הקול.

כיום נשאר רק מל"ט אחד מדגם X-51A וחיל האוויר עדיין לא החליט אם להטיסו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן