Skip to content

מי ניצח בעימות השני בין המתמודדים לנשיאות?

על פי ה-CNN - אובמה זכה בניצחון דחוק, רשת פוקס מדווחת שכל צד טוען לניצחון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכותרת של CNN הבוקר: "אובמה זכה בניצחון דחוק על רומני בעימות סוער". פוקס מדווחת: "עימות שני אגרסיבי הסתיים בכך ששני הצדדים טוענים לניצחון". התוצאות, אם כן, הן בהתאם לרשת המדווחת.

CNN מדווחת שהנשיא ברק אובמה השיב מלחמה והטוען לכתר הרפובליקני בעיקר עמד על שלו בדיון סוער ווכחני, שלושה שבועות לפני יום הבחירות. עתה, לפני עימות שלישי ואחרון, שני המועמדים ישמרו כנראה על מעמדם במירוץ צמוד ממילא, המבשר על ספירת קולות שללא ספק תהיה דרמה מותחת.

"פרייזר נגד עלי". ראשית העימות (צילום: יו טיוב)
הנשיא היה הפעם אגרסיבי יותר. ראשית העימות (צילומים: יו טיוב)

שתי הרשתות מסכימות שהנשיא היה הפעם "אגרסיבי יותר" כפי שזה נוסח בפוקס, ולפי ה-CNN, "אובמה השקיע את האנרגיה הנחשקת על ידי דמוקרטים מודאגים, בעקבות הופעתו הפושרת במפגש הראשון לפני שבועיים".

הפעם, לדברי CNN, הגן אובמה בתוקף על מדיניותו, האשים את רומני בזגזוגים בנושאי מפתח וטען שההצעות של יריבו הרפובליקני ייטיבו עם העשירים, אם ייבחר בשישה בנובמבר.

"פרייזר נגד עלי". ראשית העימות (צילום: יו טיוב)
"פרייזר נגד עלי" (צילום: יו טיוב)

"קרב אגרוף" כינה את העימות הפרשן השמרני, איש פוקס, צ'ארלס קרות'המר, "זה היה פרייזר נגד עלי. זה היה קרב קשוח מאוד". רומני המשיך לתקוף את נשיאותו של אובמה ואמר שמיליוני מובטלים בארבע נות כהונתו והתאוששות כלכלית מדשדשת מוכיחים שמדיניות הנשיא נכשלה.

מתוצאות סקר מהיר, המתפרסמות ב-CNN, עולה ש-46 אחוז מהמשיבים חושבים שאובמה ניצח. שיעור המצדדים בניצחון רומני הוא 39 אחוז. התוצאה הזאת היא בתחום מרווח הטעות של הסקר, ומתגובות לשאלות אחרות נראה ששני המתמודדים הותירו רושם חיובי על הצופים.

עם זאת, המשקיף הפוליטי הראשי של ה-CNN, דיוויד גרגן, סבור שהתואר המגיע לאובמה הוא "ניכר שיפור בהישגיו" כאשר משווים את ביצועי הנשיא אתמול להופעתו הקודמת: "אני חושב שהלילה הוא ניהל עימות מוצלח בהרבה".

"ניכר שיפור בהישגים". אובמה
"ניכר שיפור בהישגים". אובמה

איש ה"דיילי ביסט", אנדרו סאליוון, שכינה את שיעורי התמיכה בניצחון אובמה בעימות הראשון "הרסניים", מנבא שהנשיא עתיד "להתאושש במשאלי דעת הקהל" בימים הקרובים. ואילו אריק אריקסון, בלוגר שמרני, חושב שרומני ניצח בעימות בהתבסס על "רוב ברור מחוץ למרווח הטעות" בסקר ה-CNN של המאמינים שרומני יהיה טוב יותר למדינה בנושאי הכלכלה. "למעשה, אף שנושאים אחרים בעימות עשויים להאפיל על נקודה זאת, רומני חיסל במיומנות את הישגיו הכלכליים של אובמה, הנושא האחד החשוב באמת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן