Skip to content

נתניהו לשגרירים: "הממשלות שלכם לא היו מקבלות מצב כזה"

"לא נשב בחיבוק ידיים מול התקפות חוזרות ונשנות, כמעט יום יומיות, על אזרחינו, על ילדינו״, אמר ראש הממשלה במפגש שקיים באשקלון עם השגרירים הזרים בישראל. נשיא המדינה, שמעון פרס, בראיון ל-CNN: "מצב זה בו יורים על אזרחים הוא בלתי אפשרי ובלתי נתפס. או שיורים או שמדברים. חמאס חייבים להבין כי אנו רציניים ואנו ננקוט כל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

״העולם חייב להבין שלישראל יש את הזכות והחובה המלאה להגן על אזרחיה. אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים מול התקפות חוזרות ונשנות, כמעט יום יומיות, על אזרחינו, על ילדנו״. כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש עם השגרירים הזרים בישראל שהתקיים באשקלון.

ראש הממשלה והשגרירים הזרים באשקלון (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
העולם חייב להבין. ראש הממשלה והשגרירים הזרים באשקלון (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

״למעלה ממיליון אזרחים צריכים לחיות במציאות שבה תוך 15 או 30 שניות הם צריכים למצוא מחסה מפני טרוריסטים שיורים על אזרחים, בשעה שהם מסתתרים מאחורי אזרחים. זה פשע מלחמה גדול. אף אחת מהממשלות שלכם לא הייתה מקבלת מצב כזה, אנחנו לא מקבלים מצב כזה, אני כראש ממשלת ישראל לא מוכן לקבל מצב כזה, ואנחנו נפעל להפסיק את זה", אמר נתניהו.

ראש הממשלה ושניים מילדי אשקלון שהוצגו בפני השגרירים הזרים (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה ושניים מילדי אשקלון שהוצגו בפני השגרירים הזרים (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, התבטא בנושא זה כאשר רואיין היום לרשת CNN: "על מנהיגי ואזרחי העולם לשאול את הטרוריסטים בעזה מדוע הם יורים על חפים מפשע בישראל?", שאל. "האם היו מוכנים לספוג ירי טילים בתחומם? ישראל עזבה את עזה לחלוטין ומרצונה, ועל כן אין סיבה לירי על תושבי הדרום".

הנשיא המשיך: "יש לעצור מיד  את המימון החיצוני לחמאס כל עוד הם יורים על אזרחי ישראל. אמיר קטאר ביקר בעזה ותרם כספים, אין ספק שהכסף הקטארי מממן טילים ומוציא פעולות טרור, אך אם מישהו היה יורה על דוחא, אין לי ספק כי הזרמת הכסף הייתה  פוסקת מיד".

 לשאלת הכתבת מדוע ישראל אינה מדברת עם חמאס אמר הנשיא: "מצב זה בו יורים על אזרחים הוא בלתי אפשרי ובלתי נתפס. או שיורים או שמדברים. חמאס חייבים להבין כי אנו רציניים ואנו ננקוט כל צעד אליו נדרש על מנת להגן על אזרחינו. כמובן שניקח בחשבון גם את אזרחי עזה. מה שחשוב זה לא אופי התגובה אלה האפקטיביות והפסקת הירי. אנו זהירים, אנו מאופקים אך לכל אמא בישראל מגיע לישון בשקט בלילה".

הנשיא התייחס לשלטון חמאס בעזה ואמר: "חמאס הם האחראים בעזה, ועליהם לשלוט בכל ארגוני הטרור. תושבי עזה אינם אויבינו ואין לנו שום עניין כי יסבלו, אם חמאס יחדלו מהברחת נשק וירי על תושבי ישראל, גם תושבי עזה ישנו בשקט".

"בלתי אפשרי ובלתי נתפס". שמעון פרס. (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)
"בלתי אפשרי ובלתי נתפס". שמעון פרס. (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

על המתרחש בגבול סוריה אמר הנשיא: "שפיכת הדמים בסוריה אינה קשורה ישירות לישראל אך כבני אנוש קשה לנו לראות ילדים נורים על ידי טנקים מממשלתם. איננו יכולים להתערב בבעיות הפנימיות בסוריה, ואני מקווה כי הירי מסוריה לעבר ישראל יחדל – אך אם לא, אנו נדע להגן על עצמנו בדרכים המתאימות". בהקשר זה שב הנשיא ואמר עוד כי הגיע הזמן שהליגה הערבית תיקח אחריות ותחת חסות האו"ם תכניס כוחות צבא ערבים בסוריה שיפעלו להפסקת שפיכות הדמים של נשים וילדים.

הנשיא פרס נשאל האם ראש הממשלה התערב בבחירות בארצות הברית והאם התערבות זו תשפיע על יחסי שתי המדינות. "התמיכה והידידות בין ארה"ב לישראל היא היסטורית ועמוקה, חוצה מפלגות ונשיאים", אמר הנשיא. "אני בטוח שארה"ב תמשיך לשמור על ידידות זו גם עתה. הנשיא אובמה הצהיר לא פעם בנוגע לאיראן כי 'כל האופציות על השולחן' – ואנו אתו. כולנו מעדיפים כי הסוגיה תיפתר בלי צורך בכוח צבאי, הסנקציות היום הן הכי חריפות אי פעם אך עדיף עוד לחץ כלכלי מאשר אופציה צבאית. הסנקציות התחילו להשפיע ועלינו להמשיך איתן ולהחמיר. לאפשר להן הזדמנות לעבוד".

לשאלת הכתבת האם ישראל היא שתקפה את המתקן בחרטום, בירת סודאן, השיב הנשיא: "איני יודע וגם אם הייתי יודע לא הייתי אומר. השאלה היא למה סודאן צריכה תעשיית נשק שכזו, את מי הם משרתים ועבור מה. הדאגה שלנו היא איראן ולא סודאן, איראן משקיעה בסודאן כדי  להפוך אותה ללוין איראני בדומה לחיזבאללה בלבנון וחמאס בעזה".

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, השתתף היום (יום שני) בישיבת מועצת יש״ע שנערכה בקדומים להערכות לקראת ההכרזה החד צדדית של הרשות הפלסטינית באו"ם. במהלך הישיבה העניקו יו"ר מועצת יש"ע וראשי הרשויות תעודת ההוקרה "אות יקיר ההתיישבות" לשר.

בפתח הדיון התייחס השר יובל שטייניץ לנושא הפעולות החד צדדיות של הרשות הפלסטינית : " אנו עוברים מתקפה צבאית מעזה ומתקפה מדינית מרמאללה. המהלך החד צדדי באו"ם הוא תוקפנות מדינית ומתקפה זו חמורה כמו המתקפה הצבאית מעזה ואולי מסוכנת יותר. אני הובלתי עמדה, שאם הם פוגעים בנו מדינית אנו לא נעביר להם את כספי המיסים כפי שאכן התבצע , כך צריך לעשות גם עכשיו עד סף קריסה של הרשות. *אני גם לא פוסל צעדים של החלת ריבונות באזורים שונים ביהודה ושומרון*".

 השר שטייניץ הוסיף ואמר: ״אני שמח להיות אחד משרי האוצר הידידותיים להתיישבות*, אולם האשמות כנגדי כאילו אני מעדיף את יש"ע על פני הנגב הן חסרות כל שחר. אני משקיע בפרפריה בגליל בנגב וגם ביהודה ושומרון.  וזה לא בא על חשבון אזורים אחרים. לאורך השנים וגם עכשיו משרדי ממשלה וגופים שונים הפסיקו תמיכות ביש"ע ואני שמח להחזיר את המצב לקדמותו."

דני דיין יו"ר מועצת יש"ע ברך את השר ואמר: ״אתה יכול לזקוף לזכותך את העובדה שאתה עומד בצמרת רשימת שרי האוצר שתמכו בהתיישבות*. נכנסת  למשרד האוצר בתקופה בה ההתיישבות קופחה בממשלת קדימה ולא רק תיקנת אלא ראית את החשיבות האסטרטגית ביהודה ושומרון וטביעות אצבעותיך ניכרות כבר עכשיו ויישארו לשנים רבות בכל יש"ע. על כך אנו מבקשים להעניק לך את אות יקיר ההתיישבות" .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן