Skip to content

כתב אישום נגד שלושה מתנחלים החשודים בטרור תג מחיר

מכתב האישום שהוגש ביום ה' עולה כי השב"כ מייחס להם כוונה להתסיס את היחסים בין המתנחלים לאוכלוסיה הערבית בשטחים ולהבעיר את השטח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום חמור הוגש ביום חמישי נגד שלושה מתנחלים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המואשמים בפעולות "תג מחיר", שבוצעו לפני כשלושה שבועות בדרום הר חברון. השלושה, אהרון סדוגורסקי (22) מהתנחלות יקיר, נתנאל קלרמן (20) מבית אל ויחיאל לקס (23) מהתנחלות ניצן, מואשמים כי  נכנסו לכפר אל-עסג'ה סמוך לדהרייה והציתו רכב שחנה במקום. לאחר המעשה רשמו על החומה הסמוכה "תג מחיר – מזל טוב לאפי". המשטרה לא הצליחה לקשור את השלושה לפעולות נוספות של תג מחיר שהתרחשו בגדה.

הכתובות "תג מחיר" ו"מזל טוב לאפי" (צילום: דוברות ש"י)
הכתובות "תג מחיר" ו"מזל טוב לאפי" (צילום: דוברות ש"י)

בכתב האישום מיוחסים לשלושה עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, הצתה, הסתייעות ברכב לביצוע פשע, גרימת נזק לרכוש והשחתה ועוד. השלושה נעצרו בתחילת החודש לאחר שהספיקו להצית את הרכב ולרסס את כתובות הנאצה. במכונית בה נתפסו נמצאו תרסיסי הצבע, חומרי בעירה, כפפות חד פעמיות, קופסת גפרורים, אולרים וכן רובה דמה פלסטי M-16. 

הרכב שהוצת (צילום: דוברות ש"י)
הרכב שהוצת (צילום: דוברות ש"י)

לפי כתב האישום נסעו השלושה בכלי הרכב מהתנחלות מעון כשהם מצוידים בציוד שנתפס ברכבם. הם נכנסו לאל-עסג'ה, הציתו את המכונית וכתבו את הגרפיטי ומשם המשיכו בנסיעה לכפר סמוע, שם הופתעו על י די שוטרי הימ"ר של מחוז ש"י. מכתב האישום עולה, כי לרכב השייך לסדוגורסקי הוצמד מתקן איכון שעקב אחר תנועותיו. הרכב חנה כחודש ימים ללא תנועה בקרית ארבע. מהרגע שהחל לזוז החלו בלשי המשטרה לעקוב אחריו.

עו"ד עדי קידר מטעם ארגון "חננו"  אמר, כי קריאת כתב האישום והבקשה להאריך את מעצר הבית מלמדת שקיימים קשיים ראייתיים, "מה שמלמד שהגשת כתב האישום נבעה משיקולים זרים ומתוך רצון לשפר את תדמית המשטרה וגורמי המשטרה בכישלונות שלהם לפענח אירועי תג מחיר". 

על כוונותיהם של הנאשמים נכתב בכתב האישום: "ביקשו מבצעי פעולות 'תג המחיר' לגרום להפרת הסדר והשקט בשטחי יהודה ושומרון, ובאזורי מגורים בהם מרוכזת אוכלוסייה ערבית בישראל, ולהוביל לתסיסה באותם אזורים ובאזורים אחרים, באופן שעלול להוביל להפרות סדר מצד האוכלוסייה הערבית והפלסטינית במדינת ישראל ובשטחי איו"ש, שיחייבו את כוחות הביטחון והמשטרה בישראל להפנות משאבים מרובים כדי להשיב את הסדר והביטחון באזורים אלה על כנם".  

 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן