Skip to content

רש"ת תפעל לכך שעובדי "האחים עובדיה" יקבלו משכורות

למרות זאת, ועד עובדי רש"ת איים שאם הם לא יקבלו את משכורותיהם, הוא ינקוט שיבושים בנתב"ג החל מיום ראשון. עובדי חברת הניקיון והשמירה, המועסקים בנתב"ג, לא קיבלו את משכורתיהם, מאחר וחברת האחים עובדיה נמצאת בהקפאת הליכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות שדות התעופה (רש"ת) מתכוונת לפעול כדי שעובדי חברת האחים עובדיה, המספקת שרותי ניקיון ושמירה, המועסקים ברש"ת, יקבלו את משכורותיהם, למרות שחברת האחים עובדיה נמצאת בהקפאת הליכים. דיון על כך יתנהל ביום א' הקרוב עם ועד עובדי הרשות, בראשותו של פנחס עידן. למרות זאת, הוציא הוועד הודעה שבה הוא איים בנקיטת עיצומים, בלי הכרזה על סכסוך עבודה באישור ההסתדרות.

נתב"ג. העובדים מאיימים לשבש את הטיסות אם עניין עובדי הקבלן לא ייפתר. (צילום: עירית רוזנבלום)
נתב"ג. העובדים מאיימים לשבש את הטיסות אם עניין עובדי הקבלן לא ייפתר. (צילום: עירית רוזנבלום)

ביום ה' התקיימו דיונים בין הנהלת רש"ת לבין ועד עובדי הרשות, בעניינים שוטפים ולדברי הנהלת רש"ת עניין עובדי חברת האחים עובדיה לא נדון. היום הוציא הוועד הודעה שבה נאמר, כי ביום א' תתקיים ישיבה בין ועד העובדים, ההנהלה וההסתדרות, בנוגע לעובדי הקבלן. בהודעה הודגש, כי "ועד העובדים קורא להנהלה לפעול באופן מיידי למתן שכרם והזכויות הסוציאליות של עובדי הקבלן שטרם שולמו. אם הנושא לא ייפתר, בכוונת העובדים לנקוט בשיבושים כבר ביום א'".

הקפאת הליכים

בית המשפט המחוזי בלוד אישר ביום ה' את בקשת חברת הניקיון, האחזקה והשמירה, האחים עובדיה, להקפאת הליכים. החברה, המעסיקה 2,500 עובדים, נחשבת לאחת הגדולות בענף וחובותיה המצטברים מגיעים לכ-100 מיליון שקל. השופט אילן שילה אף מינה את רו"ח עליזה שרון ואת עו"ד קרן רייכבך-סגל, ממשרד עו"ד מהולל, כנאמנות, שיפעילו את החברה כעסק חי, וינסו להגיע להסדר נושים ובמקביל יפעלו לאתר משקיע אסטרטגי.

עלויות השכר גדלו

חברת האחים עובדיה, הפועלת בענף מ-1979, מספקת שירותי ניקיון ואחזקה לשורה של חברות וגופים כגון משרדי ממשלה, קופות החולים וגם לרש"ת. החברה, בניהולו של בן ציון עובדיה, הסבירה את בקשתה להקפיא את ההליכים נגדה בכך, שמאז נחתם ההסכם הקיבוצי בין ההסתדרות לבין משרד האוצר בעניין שיפור השכר והתנאים הנלווים של עובדי הקבלן במגזר הציבורי, עלויות השכר שלה גדלו משמעותית, בעיקר מכיוון שתוקפו של ההסכם הוא רטרואקטיווית מ-1 במאי השנה. ואת, בנוסף לעלייה בשכר המינימום במשק.

נתב"ג. העובדים דורשים מהרשות לדאוג גם לעובדי הקבלן. (צילום: עירית רוזנבלום)
נתב"ג. העובדים דורשים מהרשות לדאוג גם לעובדי הקבלן. (צילום: עירית רוזנבלום)

על פי ההסכמים עם ועד העובדים וההסתדרות, חייבת הנהלת רש"ת לאכוף ולשמור על זכויות עובדי הקבלן שעמו יש לה הסכמים. במקרה של חברת האחים עובדיה, שכאמור נקלעה לקשיים כלכליים כבדים ובית המשפט נענה לבקשתה להקפאת הליכים ואף מינה לה נאמנים, נותרו העובדים ללא שכר ותנאיהם הסוציאליים שובשו.

על רקע זה החליט ועד עובדי רש"ת להיאבק למענם. "ועד עובדי רש"ת פנה מספר פעמים להנהלת הרשות, כדי שזו תאכוף על קבלני כוח האדם מתן זכויות לעובדים, אולם ללא הועיל", נמסר מוועד העובדים, "הנהלת רש"ת מחוייבת לדאוג לזכויות של עובדי הקבלן ולא עושה זאת. אם עד יום א' הקרוב נושא זה לא יוסדר, לא תהיה לנו ברירה אלא לנקוט בשיבושים בשדה. לצערנו מסתמן, כי זו הדרך היחידה שעובדים אלה יקבלו את המגיע להם".

הנהלת רש"ת, שכאמור החליטה לפעול כדי שעובדי חברת האחים עובדיה יקבלו את משכורתיהם, הביעה בתגובה "תמיהה על הודעה זו של ועד העובדים המנותקת מהמציאות. רק ביום חמישי האחרון התקיימה פגישת עבודה שוטפת בין הנהלת רש"ת לוועד העובדים, שעסקה בנושאים השוטפים, אולם נושא זה לא הועלה על ידם וממילא לא נדון". אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות אישר שלוועד עובדי רש"ת אין סכסוך עבודה מאושר על ידי ההסתדרות. "אני מקווה שביום א' הקרוב יימצא פתרון למתן שכר לעובדי חברת האחים עובדיה", הוא ציין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן