Skip to content

תושבי קוסרא: המתנחלים עקרו לנו מאות עצי זית

מתנחלי אש קודש אומרים בתוקף שאין להם יד בדבר. צה"ל אישר כי נעקרו עצים, וכי תיפתח חקירה בעניינם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יותר ממאתיים עצי זית השייכים לתושבי הכפר קוסרא מדרום לשכם נעקרו אתמול, יום חמישי, על ידי מתנחלים מהתנחלות אש הקודש – כך טוענים מקורות רשמיים ברשות הפלסטינית. לדבריהם, 12 מתנחלים תושבי המאחז הגיעו בחמישי בשעות הבוקר המוקדמות ועקרו 210 עצי זית. בהתנחלות דוחים מכל וכל טענה זו, ואומרים כי אם אכן נעקרו עצים זה לא נעשה בידי איש מההתנחלות. 

עצי זית עקורים בקוסרא (צילום: סוכנות מען)
עצי זית עקורים בקוסרא (צילום: סוכנות מען)

לדברי גורמים ברשות העצים שנעקרו שייכים לשלושה בעלי חלקות עצי זית במקום, שדיווחו על העצים העקורים: עבדל עזיז, עבדול חסאן ונומן אבו . דובר צה"ל  אישר שכוח צה"ל שהוזעק למקום אכן נתקל בהגיעו במאתיים עצים עקורים.

אהרון, דובר אש הקודש, הגיב לטענה כי אנשי היישוב עקרו את העצים, ואמר: "לי לא ידוע על מקרה שכזה. אם אכן נעקרו עצים זה לא בידי מישהו מההתיישבות שלנו". הוא הוסיף כי גם במטעי ההתיישבות נעקרו לא מעט עצים בעת הסערה, והם יודעים שזה נגרם על ידי הסערה ואינם מאשימים מישהו אחר בעקירתם.

בין התנחלות לכפר קוסרא קיים חיכוך לא פשוט, ואת אותותיו ניתן היה לראות כשלאחרונה התנגדו המתנחלים לאפשר לחקלאי קוסרא לעבד את קרקעותיהם ולחרוש בהן באישור המנהל האזרחי. צה"ל ומג"ב נדרשו  לאבטח שלושה ימי חריש ולחצוץ בין הצדדים. ממשטרת איו"ש טרם נתקבלה תגובה בעניין זה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן