Skip to content

נערת המשאלות נוצחה בקרב נגד הסרטן

אליס פיין, נערה בריטית שחלתה בסרטן, ריגשה מיליונים ברחבי העולם כשפרסמה ברשת את רשימת החלומות שלה - הדברים שביקשה להספיק לעשות לפני מותה. המוני אנשים הזילו דמעה, והיו גם רבים שהתנדבו לסייע בהגשמת משאלותיה. אתמול בא הקץ העצוב לסיפור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשהרופאים הודיעו לאליס פיין בת ה־15 שהסרטן הקטלני שהתפשט בגופה – מחלת הודג'קין, סוג קשה של לימפומה – אינו ניתן עוד לריפוי, היא החליטה לעשות הכול כדי להגשים חלק ממשאלותיה טרם תלך לעולמה. "אני יודעת שהסרטן מנצח אותי", כתבה בבלוג שלה, "אבל אמא תמיד אומרת לי שהחיים הם מה שאתה עושה מהם. ובגלל שיש עוד המון דברים שהייתי רוצה לעשות, אמא הציעה שאעשה מהם רשימה".

הקרב על המשאלות. אליס פיין (מקור: הבלוג של אליס פיין)
הקרב על המשאלות. אליס פיין (מקור: הבלוג של אליס פיין)

רשימת המשאלות של אליס עוררה התרגשות רבה ברחבי העולם. רבים הזילו דמעה. אחרים כתבו תגובות אוהדות. היו כאלה שהתגייסו לסייע לה להגשים את משאלותיה. "אני לא יכולה להאמין שאני עדיין אומרת 'שנה טובה' לכולכם", כתבה לפני מספר ימים בבלוג שלה. אתמול, שנה לאחר פרסום המשאלות, הגיע קיצו העצוב של הסיפור, כשאליס הלכה לעולמה בגיל 16 בלבד.

"בתנו היקרה אליס קיבלה את כנפי המלאך שלה היום", כתבה על כך אמה, ויקי, בחשבון הטוויטר שלה, "היא הלכה לעולמה השלווה כשסיימון, מילי ואני נמצאים לצידה. אנחנו שבורים ויודעים כי חיינו לעולם לא ישובו להיות כשהיו".  

רוב המשאלות ברשימה שפרסמה אליס נראו רגילות לחלוטין לנערה בגיל העשרה, אך ההערות שהוסיפה לידן הסבירו עד כמה הן הפכו למשהו רחוק וקשה להשגה, מבחינתה. ליד המשאלה לטוס לספארי קניה כתבה אליס: "עכשיו אסור לי לטוס, אבל פעם ממש רציתי", ואילו כשביקשה להסתפר הוסיפה "אם יצליחו לעשות משהו עם השיער שלי" (בגלל טיפולי הכימותרפיה שעברה ופגעו בשיערה).

בהתחלה הפיצה אליס את הרשימה בבלוג ובחשבון הטוויטר שלה כדי לשתף בה את משפחתה וחברותיה. כמעט כל מי שקרא את הרשימה התרגש והעביר אותה הלאה, והיא אף הגיעה לכוכבים כמו קייטי פרי וג'סטין ביבר, שפירסמו אותה בטוויטר שלהם. בתוך כמה ימים צפו מיליונים ברשימה, ורבים מהם אף הציעו לאליס עזרה. הנדיבים שבהם – כולל גולשים מאוסטרליה הרחוקה – הציעו לתרום לה שירותי צילום, עיצוב שיער וטיולים בקרוון.

אליס הביעה תקווה שכל תושבי בריטניה יתרמו למאגר מח העצם הלאומי, מה שעורר אהדה רבה כלפיה והתגייסות של ידוענים למענה. ההתגייסות הביאה לכך שעלה בידה להגשים את רוב משאלותיה, לרבות צפייה בלווייתנים, ביקור בעולם השוקולד של חברת קדבורי, להשתתף בנשף הסיום של בוגרי בית הספר בו למדה, לשחות בכתוב עם כרישים, לטייל בקניה, להתגורר בקרוון, לקבל אייפד בצבע סגול, לפגוש את חברי להקת טייק דאט ולקבל מסאז' בגב.

אליס ניצלה את תשומת הלב הרבה שעוררה מחלתה כדי להקים מפעל צדקה משלה. לאחרונה כתבה בהתרגשות על הגעתו הקרובה של קרוון הצדקה שלה ועל כוונתה להפעיל אותו, "אני כל כך נרגשת שזה קורה משום שבכל פעם שאני מתכננת משהו, אני תמיד חושבת שלא אהיה כאן כדי לראות אותו מתרחש", כתבה. את משימתה לשנה החדשה הגדירה כניסיון "להשמין מעט ולהרוויח כך מעט יותר אנרגיה". אליס, יחד עם אחותה הצעירה מילי, גייסו יחד יותר מאה אלף לירות סטרלינג שנועדו לסייע להוריהם של ילדים חולים לצאת לחופשה.

פעילותה של אליס לאיסוף תרומות לצדקה זכתה להערכה כללית, כולל מצד המלכה. זו העניקה לה את מדליית האימפריה הבריטית ביום הולדתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן