Skip to content

שר החוץ הסעודי: אבדה התקווה לפשרה בדרכי-שלום בסוריה

סעוד אל-פייסל אמר את הדברים אתמול, בוועידה כלכלית של מדינות ערב והוסיף כי הדעת אינה סובלת הידברות וניסיון להגיע להסדר עם מי שטובח באכזריות בבני עמו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר החוץ הסעודי, הנסיך סעוד אל-פייסל
שר החוץ הסעודי, הנסיך סעוד אל-פייסל

שר החוץ של ערב הסעודית, הנסיך סעוד אל-פייסל, אמר אתמול (ג') במסיבת עיתונאים שהאלימות המשתוללת בסוריה סותמת את הגולל על כל נסיון לפשרה במדינה ולמציאת פיתרון בדרכי משא ומתן. דבריו של שר החוץ הסעודי נאמרו בסופה של הוועידה לפיתוח כלכלי של מדינות ערב, שנציגי סוריה נעדרו ממנה.

שר החוץ הסעודי הוסיף שדמשק, מהעתיקות בערי האזור, הפכה לאתר הפצצה ושלא ניתן להעלות על הדעת הגעה להסדר עם מי שטובח בבני עמו בצורה כזאת. עוד אמר אל-פייסל שהבעיה נעוצה בממשלה הסורית שמסרבת לכל פתרון, והרואה בכל מי שמתנגד לה טרוריסט שאין להגיע איתו לשום הסכם ושהפתרון היחיד הוא להמשיך ולהלחם בו. המציאות בסוריה, לדברי אל-פייסל, מהווה בעיה רצינית עבור מדינות ערב ומונעת כל פעולה אפקטיבית במדינה.

שר החוץ הסעודי ביקש מהקהילה הבינלאומית לפעול למען הרגעת הרוחות בסוריה והפסקת שפיכות הדמים, והוסיף כי אם לא תתקבל החלטה של האו"ם על הפסקת הלחימה במדינה, המצב עלול להידרדר, ועל הקהילה הבינלאומית, באמצעות מועצת הביטחון, מוטלת האחריות לפעול להפסקת ההידרדרות. שר החוץ הצהיר כי ערב הסעודית איבדה כל תקווה בפיתרון דיפלומטי למצב בסוריה בעקבות כישלונן של כל ניסיונות התיווך בין הממשלה הסורית למתנגדיה, באמצעות מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC), הליגה הערבית ומועצת הביטחון.

תפקידה של ערב הסעודית במשבר הסורי היה מרכזי, והיא הייתה מן הדוחפות המרכזיות להטלת בידוד על הנשיא הסורי ומשטרו. במקביל, תמכה הממלכה במורדים במדינה מבחינה פוליטית, כלכלית ולוגסיטית, וגיבתה אותם במאבקם כנגד משטר אסד. ערב הסעודית הייתה גם מן המדינות שדחפו להפלת המשטר הסורי, וזאת בשל היריבות ההיסטורית בין שני המשטרים שבאה לידי ביטוי בעניינים רבים, כגון לבנון, הסוגיה הפלסטינית והברית בין משטר אסד למשטר האיראני, שנחשב ליריב של ערב הסעודית. בשנה שעברה קרא שר החוץ הסעודי סעוד אל-פייסל לספק למורדים סיוע כלכלי שיאפשר להם להתחמש ולהגן על עצמם מפני המשטר הסורי, שמדכא את המרד שלהם בכוח מופרז ומיותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן