Skip to content

שערוריית בשר הסוס מובילה לצרפת

חברה צרפתית ידעה שהיא מוכרת בשר סוסים כבקר. תרופה מזיקה לבני אדם נמצאה בגופות סוסים. בבריטניה נעצרו שלושה מעורבים בתרמית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לא ראינו, לא הרחנו
לא ראינו, לא הרחנו

שר הצרכנות הצרפתי, בנואה המון, קורא להחמרת הענישה נגד זיוף מוצרי מזון ולפיקוח הדוק יותר על תיוגם. כך מדווח הפייננשל טיימס. השר, שחשף את תוצאות החקירה הממשלתית של שרשרת ההפצה המפותלת, אמר ש"ספנגרו", חברה סיטונאית צרפתית, אחראית ל"תרמית העסקית".

לדבריו: "נראה שהחוליה הראשונה בשרשרת הזאת, שתייגה את הבשר כ"בקר", הייתה אכן ספנגרו. הוא הוסיף שלא ייתכן שהחברה לא הבחינה שהיא משווקת בשר זול בהרבה מבשר בקר. בשלב זה יש די ראיות להעביר את התיק לתביעה והחברה תאבד ככל הנראה את תווית ההיגיינה המתירה לה לארוז מזון ואולי אף את רישיון ההפעלה. ספנגרו הכחישה את ההאשמות בטענה שהיא האמינה שהיא מוכרת בשר בקר.

אתמול, יום חמישי, הודיעה סוכנות תקינת המזון הבריטית, שתרופה העלולה להזיק לבני אדם נמצאה בגופות שמונה סוסים, שלושה מהם יוצאו לצרפת. השר הצרפתי אמר שהגופות זוהו ולא נכנסו לשרשרת המזון בצרפת.

החקירה הצרפתית מספקת את ההסבר הרשמי הראשון לאופן שבו מצא בשר סוס רומני את דרכו, דרך מפעל קפריסאי בבעלות הולנדית, למפעל עיבוד בשר בצפון צרפת ומשם למדפי החנויות.

הדרך הארוכה והמתפתלת
הדרך הארוכה והמתפתלת

"קומיגל", מפעל עיבוד הבשר, הכין לזניה קפואה ומנות "בשר" אחרות עבור פינדוס וקמעונאים אחרים בבריטניה ובמדינות אחרות, שנמצא כי הכילו בשר סוס. המוצרים האלה הוסרו ממדפי החנויות בבריטניה, גרמניה, שווייץ, אירלנד ונורווגיה.

השר בנואה המון ציין שמכירת בשר הסוסים נמשכה חודשים רבים והיו מעורבים בה 13 מדינות ו-28 מפעלים. הוא הוסיף שאין ספק שלא מדובר בשגגה, בני אדם היו מעורבים בתרמית.

קומיגל האמינה כנראה שהיא רוכשת מספנגרו בשר בקר, אך יש סיבות להאמין ברשלנות מצדה, מאחר שתוויות הבשר שהגיע למפעל לא התאימה לתקנות. כמו כן, קשה להאמין שאיש לא הבחין שצבעו וריחו של הבשר המופשר לא התאימו לבשר בקר. לדברי המון, ספנגרו היתה צפויה להרוויח מהתרמית 650,000 יורו, ואילו הקנס המוטל בגין תיוג מטעה עומד על 180,000 יורו.

אתמול דיווח הגארדיין, כי המשטרה פשטה על שתי משחטות סוסים בבריטניה כחלק מחקירת חדירת בשר סוס להמבורגרים ולקבאב.

ה-BBC  מדווח שאתמול נעצרו בבריטניה שלושה אנשים בחשד למעורבות במכירת בשר סוס כבקר. בינתיים לא נמסרו פרטים נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן