Skip to content

ביקורת על מתווה הממשלה לשוויון בנטל: מנותק מהמציאות

בפורום לשוויון בנטל יבקשו להיפגש בימים הקרובים עם שר האוצר לפיד, שרת המשפטים לבני ויו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן. "הם האנשים אשר יקבעו את גורל חוק הגיוס. הציבור בישראל הוכיח בשנתיים האחרונות שהוא מאד אינטליגנטי ויודע להבדיל בין עשייה לבין מריחה – ואנחנו נשארים על המשמר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביקורת נוקבת בפורום לשוויון בנטל, על יאיר לפיד ועל מתווה הממשלה החדשה לשוויון בנטל: "התכנית מנותקת מהמציאות".

לצד שבחים על כך שלפיד שם את נושא השוויון בנטל, בראש סדר העדיפויות שלו, מותח הפורום לשוויון בנטל ביקורת ומביע חשש כבד ממתווה הגיוס שפורסם. "יש להזכיר ללפיד שבקיץ האחרון יותר מ-30 אלף ישראלים יצאו לרחובות כנגד מתווה יעלון – וכעת המתווה הזה נכנס בדלת האחורית", אומרים בפורום לשוויון בנטל. "מתווה יעלון מדבר על יעדי גיוס ולא על מכסות. אין סנקציות פליליות על משתמטים, ואין הפחתת תקציבים לישיבות – הכל וולונטרי. לצד זה, תוכנית לפיד לתקופת מעבר של ארבע שנים איננה ריאלית במציאות הפוליטית הישראלית – ולא ניתן לדעת מה יהיה בעוד ארבע שנים כאשר המפלגות החרדיות יחזרו לממשלה.

לפיד בהפגנת הפראיירים. "תכנית מנותקת מהמציאות" (צילום: דן בר דוב)
לפיד בהפגנת הפראיירים. "תכנית מנותקת מהמציאות" (צילום: דן בר דוב)

"לפיד צריך ללמוד את הלקח מאביו טומי ז"ל", אומרים בפורום לשוויון בנטל. "בתקופתו כשר משפטים, החרדים היו מחוץ לממשלה, ולכן הציבור היה 'רדום' – ודווקא בתקופה זו השתמטות החרדים הגיעה לשיאה הכואב ביותר. דווקא בשנים האחרונות הייתה התקדמות מסוימת בשילובם של החרדים בשירות צבא ואזרחי, ואנחנו חוששים שעצירת התקדמות זו – מסוכנת לערך השירות בישראל. כמו כן, לא יכול להיות שנושא הנשים החרדיות נשאר נושא שלא מדברים עליו. מדוע לא נותנים לנשים את ההזדמנות לפחות לשירות אזרחי? מדוע כופים עליהן חיים ללא תרומה לקהילה-למה מחליטים בשבילן?"

בפורום לשוויון בנטל אומרים כי בימים הקרובים הם יפנו בבקשה להיפגש עם שר האוצר לפיד, שרת המשפטים לבני ויו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן. "הם האנשים אשר יקבעו את גורל חוק הגיוס. כולם היו באוהלים שלנו והיו איתנו בקשר מצוין בשנה האחרונה ואנחנו מקווים שמה שרואים מהשלטון יישאר אותו המראה… הציבור בישראל הוכיח בשנתיים האחרונות שהוא מאד אינטליגנטי ויודע להבדיל בין עשייה לבין מריחה – ואנחנו נשארים על המשמר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן