Skip to content

פרשת "רמדיה": 30 חודשי מאסר על טכנולוג המזון

טכנולוג המזון בחברת "רמדיה", פרדריק בלק, שהורשע בין היתר בגרימת מוות ברשלנות, ירצה 30 חודשי מאסר. מנכ"ל "רמדיה", גדעון לנדסברגר, שזוכה ברוב הסעיפים, יסתפק בקנס כספי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר היום (חמישי) 30 חודשי מאסר בפועל על טכנולוג המזון בחברת ""רמדיה", פרדריק בלק. סנגורו, עו"ד נתי שמחוני, הודיע כי יערער על ההחלטה. מנכ"ל החברה, גדעון לנדסברגר, נקנס ב-10,000 שקלים ולא יישב בכלא.

"השומר בשער". פרדריק בלק (צילום: דן בר-דוב)

בגזר הדין קבעה השופטת ליה לבון כי עבירת המרמה שבה הורשע בלק, סללה את הדרך לייבוא הפורומולה דלת התיאמין, וחסמה אפשרות לגורם כלשהו בפיקוח לצפות את התוצאה. "בלק היה השומר בשער" ציינה השופטת, "אשר לא שאל ולא ביקש לעיין בתוצאות בדיקות או באנליזות. הנאשם לא היה ש"ג, אלא מילא תפקיד מוסמך. הוא גם ידע שאין גורם נוסף ב'רמדיה' או במשרד הבריאות שיבדוק את איכות המוצר או את המסמכים הנלווים – נתון שמגביר את אחריותו. התנהלותו בתקופה הרלוונטית ובהקשר לפורומולה התאפיינה ברשלנות ניכרת".

בחודש שעבר הורשע בלק, שכיהן כמנהל איכות וטכנולוגיה ברמדיה, בגרימת מוות ברשלנות. מנכ"ל חברת "רמדיה", גדעון לנדסברגר, זוכה מרוב סעיפי האישום אך הורשע בעבירה של אי-מילוי תקן. משה מילר, מבעלי "רמדיה", זוכה באופן מלא.

השופטת ליה לב און קבעה בהכרעת הדין ש"האשמה רובצת לפתחה של 'הומנה', אין בה כדי להסיר מהמואשמים את האחריות. בית המשפט הרשיע את בלק בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, חבלה ברשלנות ומעשה העלול להפיץ מחלה, כיוון שידע כי הפורמולה חסרה בחומר תיאמין, אך לא עשה דבר. הוא הורשע גם בהטעיית הצרכנים אך זוכה מעבירת שיבוש. על פי פסק הדין, רשלנותו התבטאה בכך שהבחין בבדיקות שחסרו את החומר".

גזר הדין פסק לבלק שנת מאסר בפועל בעוון עבירות של גרימת המוות ברשלנות. על 14 עבירות של גרימת חבלה ברשלנות נגזרו עליו 22 חודשי מאסר בפועל. היות וחלק מהמאסר ירוצה בחפיפה, נידון הטכנולוג ל-30 חודשי מאסר בסך הכול. על העבירה של הפצת מחלה החליטה השופטת לגזור עליו שבעה חודשי מאסר על- תנאי. כמו כן, על עבירות לפי חוק התקנים וחוק הגנת הצרכן, נגזרו על בלק שישה חודשי מאסר על-תנאי והוא חתם על התחייבות בסך 10,000 שקלים שלא לבצע עבירה. השופטת הסכימה לדחות את תחילת ריצוי המאסר שלו ל-5 במאי.

הורשע באי-מילוי תקן. גדעון לנדסברגר (צילום: דן בר-דוב)

סנגורו  של בלק, עו"ד נתי שמחוני, טען בבית המשפט כי כל האחריות צריכה ליפול על חברת "הומאנה" הגרמנית שייצרה את הפורמולה, ולא על מרשו. הוא הוסיף כי משרדו יערער על ההרשעה.

סנגורו של לנדסברגר, עו"ד ישראל לשם, הגיב לאחר גזר הדין ואמר: "מרשי זוכה מרוב העבירות שיוחסו לו, ואנו לא מתכוונים לערער על גזר הדין".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן