Skip to content

ליל הסדר בצה"ל: טונות של בשר, דגים ומצות

יין קידוש כהלכתו לא יסופק בכמויות בצה"ל, אבל 14 אלף בקבוקי מיץ ענבים אולי ימלאו את מקומו. דובר צה"ל שב ומזכיר כי הכניסה לאזורי A של הרשות הפלסטינית אסורה והכניסה לשטחי B אינה מומלצת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל משלים את הכנותיו לקראת ליל-הסדר וחופשת חג הפסח. הרמטכ"ל בני  גנץ, ייסוב בליל הסדר עם לוחמי חיל-הים ומפקד חיל-הים, אלוף רם רוטברג..

מרכז המזון של צה"ל נערך לספק לבסיסים, למחנות ולמוצבים תפריט מיוחד ועשיר לליל-הסדר ולימי החג, הכולל פריטי מזון לצורך קיום סדר הפסח כהלכתו. לקראת החג רכש צה"ל 75 טונות של מצות, 6.5 טונות של דג נסיכת הנילוס, 35 טונות של בשרים מסוגים רבים, כ-7.2 טונות של קמח מצות ו-14,000 בקבוקי מיץ ענבים. לקינוח יסופקו שבע טונות עוגות שיש, עוגות שוקולד ומגוון עוגיות.

(צילום: דו"צ)
ארוחה חגיגית תגיע אל העמדות (צילום: דו"צ)

החיילים אשר יחגגו את ליל-הסדר בעמדות השמירה ובמוצבים ייהנו אף הם מארוחה חגיגית, שתגיע ישירות אל העמדות. כמו כן, יקבלו החיילים "ערכת סדר אישית" על-מנת שיוכל כל חייל לערוך את הסדר כהלכתו. במקביל, משלימה הרבנות הצבאית הראשית את הכשרת המטבחים והיחידות, במסגרת "מבצע פסח" בו נציגי הרבנות הצבאית, בתגבור אנשי מילואים של ענף כשרות, מגיעים לכלל יחידות צה"ל.

 טרם כניסת החג, ייפגש גנץ עם 420 חיילים וחיילות בודדים ו-30 משפחות שכולות, וירים עימם כוסית לרגל החג בכפר הנופש "על הים" של האגודה למען החייל בגבעת אולגה.

הנשיא פרס והרמטכ“ל גנץ הרימו כוסית, לקראת חג הפסח (צילום: טל מנור, דו"צ)
הנשיא פרס והרמטכ“ל גנץ הרימו כוסית עם חיילי חטמ"ר בנימין, לקראת חג הפסח (צילום: טל מנור, דו"צ)

ליל-הסדר לחיילים הבודדים, המתקיים זו השנה ה-12 ברציפות, נערך על-ידי  האגודה למען החייל וארגון The Canadian Zionist Cultural Organization C.Z.C.A  בקנדה, בשיתוף עם חיל החינוך והנוער ואגף כוח האדם.

הסדר נערך כחלק ממחויבותו של צה"ל לדאוג באופן מיוחד לחיילים הבודדים, שעלו לארץ על-מנת להשתתף במאמץ ההגנה על מדינת ישראל ורואים בצה"ל את ביתם ומשפחתם. על-מנת לסייע לחיילים בודדים ולחיילים ממשפחות קשות יום, יחלקו מפקדי צה"ל והאגודה למען החייל תווי חג על סך 250 שקל, תרומת הארגון הקנדי. בנוסף, יקבלו החיילים שי נוסף מהתורמים וממועדון "יותר". דובר צה"ל קורא למטיילים להישמע להוראות הביטחון והבטיחות.

בערב חג הפסח ובחופשות הנלוות אליו, קורא צה"ל לאזרחי ישראל לצאת ולטייל ברחבי הארץ וליהנות מיופייה ומאתריה, אך שב וקורא למטיילים להישמע להוראות הביטחון והבטיחות. דובר צה"ל שב ומדגיש, כי הכניסה לשטחי A ביהודה ושומרון מסוכנת ואסורה על-פי חוק והכניסה לשטחי B אינה מומלצת. כמו כן, יש להיזהר מכניסה לשטחי אש ולשטחי מוקשים, המסומנים ככאלה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן