Skip to content

אחרי ההתנצלות – גנץ מצנן אווירה בחיל הים

הרמטכ"ל הסב לסדר עם לוחמי הדבור ששומרים על הסגר מול רצועת עזה. הוא הפליג עמם ושיבח את פועלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרמטכ"ל בני גנץ עושה ככל שניתן על מנת לצנן את הרוחות בקרב לוחמי חיל הים בכלל ושייטת 13 בפרט. התנצלותו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בפני ראש ממשלת טורקיה, רג'פ  טאיפ ארדואן, הביכה רבים בצה"ל ועוררה מורת רוח בקרב מפקדים בכירים בחיל הים ובקרב הלוחמים.

מפקד חיל הים לשעבר, האלוף מיל. צ'ייני מרום, התראיין לאחר הודעת ההתנצלות, אמר: "ההתנצלות מעבירה מסר קשה ללוחמים שפעלו בדרך המוסרית ביותר, בתנאים כמעט בלתי אפשריים. לו זה היה צבא אחר שפועל, העניין היה נגמר בהרבה מאוד הרוגים". גנץ הודיע שאת סדר הפסח יעביר עם משפחתו בבסיס חיל הים באשדוד. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי הרמטכ"ל יסב לסדר פסח עם מפקדי ולוחמי פלוגת הדבורות, האחראים לשמירה על גבולה הימי של מדינת ישראל באזור רצועת עזה.

הרמטכ"ל בבסיס חיל הים בדרום הארץ (צילום: דו"צ)
הרמטכ"ל בספינת דבור של חיל הים בדרום הארץ (צילום: דו"צ)

אל הרמטכ"ל נלוו מפקד החיל, אלוף רם רוטברג,  מפקד בסיס אשדוד, אל"מ דרור פרידמן ומפקד פלוגת הדבורות, סא"ל א'. קודם לסדר הפליג הרמטכ"ל באחת מספינות הדבור הפועלת מול חופי עזה ואוכפת בין השאר את המצור הימי על הרצועה.

גנץ סיכם את הסיור ואמר: "גם בשעה זו של הסדר, לוחמי חיל הים ממשיכים במשימותיהם בים". לפלוגת הדבורים העניק הרמטכ"ל ערב גיבוש כמתנת חג. במקביל, נערך ליל הסדר המרכזי ל-420 חיילים בודדים בגבעת אולגה בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף אורנה ברביבאי ויו"ר האגודה למען החייל, תת-אלוף במיל' אביגדור קהלני.

1 Comment

  1. סיגי
    28 במרץ 2013 @ 7:43

    כל הכבוד לגנץ… איפה ראש הממשלה?? למה הוא לא עם לוחמים.
    לשלוח אותם בהחלטה לא מבוקרת זה קל.. להתנצל בפניהם להסביר להם,
    לעודד בחג?? למה מישהוא מאחורי הקלעים בבית לא מרשה לו???

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן