Skip to content

"האם ב'סמרטוט על עץ' ובשיר של איזה שיכור נקבע מושג של מדינה"?

האדמו"ר מצאנז, מבכירי הרבנים של יהדות התורה, קובע שיאי זלזול בכנס גדול של החסידות. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: "הרחקת יהדות התורה מעטיני השלטון ומוקדי הכוח מעבירה את רבניה על דעתם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, האדמו"ר מצאנז הרב צבי אלימלך הלברשטאם, תוקף בחריפות את המדינה וסמליה ושואל "האם ב'סמרטוט על עץ' ובשיר של איזה שיכור נקבע מושג של שלטון ומדינה". הלברשטם לא ציין מפורשות שהוא מתכוון לדגל המדינה ולהמנון, אבל גם לא השאיר מקום רב לפירושים. על מדינת ישראל והציונות אמר: "כולם רואים בחוש שמרשעים יצא רשע".

לא השאיר מקום רב לפירושים. הרב הלברשטם (צילום: ויקימדיה)
לא השאיר מקום רב לפירושים. הרב הלברשטם (צילום: ויקימדיה)

הרבי מצאנז אמר את הדברים בכנס גדול של החסידות שנערך ביום חמישי בערב באולם של החסידות בנתניה. נאומו הוקדש להתקפה חריפה על המדינה בעקבות הכוונה להחיל שוויון בנטל ולקצץ בתמיכות לאברכים. הנאום פורסם בהבלטה רבה בראש העמוד הראשון של בטאון סיעת פרוש באגודת ישראל, "המבשר". סיעת פרוש נחשבת למייצגת של חסידויות רבות, שצאנז היא מהחשובות שבהן.

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב אמר בתגובה ש"נראה שהרחקת יהדות התורה מעטיני השלטון ומוקדי הכוח מעבירה את בכיריה על דעתם, וגורמת להם לחשוף באופן ברור ובוטה יותר את גישתם האנטי-ציונית". לדברי רגב, "טוב שהלברשטם חושף את גישתה האמתית של יהדות התורה וטוב עוד יותר שהוא עושה את זה ממש ערב יום העצמאות, ובעת גיבוש תקציב המדינה".

רגב "הביע תקווה שבליכוד יבינו סוף סוף שמפלגה אנטי ציונית שמזלזלת כל כך במדינה ובסמליה אינה יכולה להיות שותפה טבעית לממשלה ציונית, וכי גם לציניות הפוליטית יש לשים גבולות. רגב הדגיש כי בצד השלילה של הלגיטימיות של המדינה ושל הציונות, לא היססה חסידות צאנז לדרוש ולקבל סכומי עתק מקופת המדינה למוסדותיה. את התופעה המבישה הזאת צריכה הקואליציה הנוכחית להפסיק"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן