Skip to content

אבו מאזן: ממשלת אחדות חמאס פת"ח – תוך שבועיים

נשיא הרשות הפלסטינית נאם אמש בפתח הוועידה הכלכלית בירדן. הוא אמר כי ההסכם בין שתי התנועות היריבות קרוב מתמיד. לגבי הסכם עם ישראל הוא מקווה לשלום צודק המבוסס על גבולות 67' כשירושלים המזרחית היא בירת פלסטין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ממשלת אחדות של חמאס ופת"ח תוקם תוך שבועיים, כך אמר אתמול (שבת) נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען. על פי הפרסום אמר אבו מאזן, כי נציגי הפת"ח והחמאס קרובים מאוד לסכם מתווה להקמת ממשלה פלסטינית מאוחדת. "כנראה שאנו זקוקים לשבועיים ימים לסגירת ההסכם", אמר.

זו לא הפעם הראשונה שניסיונות הגישור בין שני הפלגים היריבים נחתמים, אבל עד כה הם נמוגו. בשנה שחלפה קדמו לכך הסכם הפיוס שנחתם בדוחה תחת חסותו של שליט קטאר ואחריהם הסכם קהיר שנערך בתיווך ממשלת מצרים. היריבות בין שתי התנועות קשה ומרה ולכן ההצהרה הנוכחית, שמודיעה על הקמת ממשלת אחדות בפרק זמן כה קצר, היא מפתיעה.

ג'ון קרי ואבו מאזן בירדן (צילום: סוכנות PNN)
ג'ון קרי ואבו מאזן נפגשים בירדן (צילום: סוכנות PNN)

לגבי אפשרות של הסכם שלום עם ישראל אמר אבו מאזן, כי הוא עדיין אפשרי. דבריו נאמרו בפתח הוועידה הכלכלית הגלובלית שנפתחה בשבת בעמאן בירת ירדן, שם נפגש בין השאר עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, ועם מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי. "אנו עדיין מאמינים בשלום כולל וצודק", אמר הנשיא הפלסטיני, "שלום בין שתי מדינות החיות זו בצד זו ומקיימות קשרים בינלאומיים על פי מפת הדרכים של קלינטון ומתווה השלום של הליגה הערבית. כולם יודעים כי אנו מילאנו את חלקנו בהסכמים עליהם חתמנו. ישראל מונעת מאיתנו לעבד את אדמותינו ולהשתמש במשאבינו הטבעיים".

בפנייה ישירה לישראל אמר אבו מאזן, כי סיום הכיבוש, פינוי מתנחלים והפסקת האפרטהייד הם מרכיבים בהסכם לביטחון ושלום בין שני העמים. "בואו נעשה שלום על בסיס ההווה ועתיד הדורות הבאים שייהנו ממנו", אמר הנשיא. הוא הוסיף כי הוא מקווה שמאמציו של מזכיר המדינה האמריקני יביאו להסכם ש"יביא לסיום הכיבוש הישראלי ויבטיח לפלסטינים מדינה המבוססת על גבולות 67' שירושלים המזרחית היא בירתה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן