Skip to content

יותר מ-12 מיליון שקל נגבו במבצע אכיפה בתל אביב

ביום הראשון למבצע בוצעה פעילות מסיבית להגברת האכיפה וגביית חובות מחברות ועוסקים גדולים בתל אביב ונגבו 12.29 מיליון שקל, וביום השני בוצעו כ-160 ביקורות בשוק הכרמל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אין לי מה להגיד, זה כמו שוטר שתפס אותי באדום", אמר למבקרים בעל דוכן ממתקים בשוק הכרמל, שלא רשם תקבולים.

בסוף השבוע שחלף בוצע בתל אביב, מבצע משולב של מע"מ ומס קניה תל אביב וחטיבת ניהול ספרים. ביומו הראשון של המבצע התבצעה פעילות מסיבית להגברת האכיפה וגביית חובות מחברות ועוסקים גדולים בתל אביב ונגבו 12.29 מיליון שקל, וביום השני בוצעו כ-160 ביקורות בעסקים בשוק הכרמל.

נגד מעלימי מס והון שחור

משה אשר. להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה (צילום: דוברות משרד האוצר)
משה אשר. להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה (צילום: דוברות משרד האוצר)

המבצע התבצע כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים, להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר, על ידי עריכת מבצעי שטח, על מנת להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

כחלק מההכנה לפעילות הגלויה בשטח, נערכו רשימות של העסקים המיועדים לביקורת, לפי הענפים, האזורים, ונערך סיור בשוק. בבוקר יום המבצע, ביצעו המבקרים קניות ביקורת בעסקים המיועדים, ומאוחר יותר, נכנסו בו זמנית לעסקים לעריכת הביקורת. סה"כ נערכו ביקורות בכ-160 עסקים ובכ-55% מהם נתגלו ליקויים. שני בעלי דוכנים שהשאירו את הדוכנים עם הסחורה וברחו מהשוק יועברו להמשך טיפול במסגרת חטיבת החקירות. בעלי עסקים שנמצא שאינם רשומים כלל ברשות המסים נחקרו במקום ואילו המשך הטיפול בתיקי עסקים שנמצאו בהם ליקויים ייעשה במסגרת המשרד.

תירוצים… תירוצים…

תגובות בעלי העסקים היו שונות ומשונות": בדוכן בגדים – "אני רק עוזר פה ובעל העסק רושם בסוף היום", בעל דוכן לדיסקים טען, כי "אני עובד שכיר בשמירה, אמרו לי שרק מסכום מסוים אני צריך לפתוח תיק…" ובעל דוכן למאפים – "פתחתי לפני חודשיים ואני בודק אם כדאי לי להמשיך", בדוכן למכירת לחמים – "אין לי פה ספרים אני עובד פה רק שבועיים, אולי לבעל הבית יש ספרים בבית" ובדוכן למוצרי קוסמטיקה – "אני אוסף את הכסף בפאוץ' ורושם את הכול בסוף היום". ראוי לציין כי אזרחים שנכחו בשוק בעת המבצע, הביעו תמיכה בפעילות הביקורת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן