Skip to content

הכנסת אישרה עליית מע"מ ב-1% ל-18%

כדי לא לפגוע בכושר הקנייה של הצרכנים נראה שהרבה עסקים קטנים "יספגו" חלק מהעלייה ולא יעלו מחירים בשיעור עליית המע"מ. לדירה בשווי 1.5 מיליון שקל תידרש תוספת של כ-15 אלף שקל, למקרר שמחירו כ-7,000 שקל תידרש תוספת של כ-70 שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד. נסע לפריז על חשבונו (צילמה: טלי קורל)
שר האוצר יאיר לפיד. נסע לפריז על חשבונו (צילמה: טלי קורל)

מליאת הכנסת אישרה את העלאת המע"מ ב-1% ל-,18% החל מ-2 ביוני 2013. בעד הצו הצביעו 45 ח"כים ונגדה 39 ח"כים. 19 שרים וח"כים מהקואליציה נעדרו מההצבעה. שר האוצר, יאיר לפיד, שיצא היום לפריז לא השתתף בהצבעה.

נסיעתו של שר האוצר לפיד לכנס של שרי האוצר של מדינות OECD, שהתקיים היום, בוטלה בבוקר בגלל המשבר הקואליציוני בנושא השוויון בנטל. לאחר שהמשבר נפתר הבוקר, יצא לפיד לפריז שם הוא ייפגש ביום שישי בצהריים עם שר החוץ הצרפתי, לוריין פביוס, פגישה שתוכננה מראש במסגרת ביקורו בעיר. מחר (יום ה') יפגש לפיד עם מזכ"ל OECD אנחל גוריה. בשבת ינפוש השר בפריז. יש לציין, כי לפיד שטס עם אשתו ליהי במחלקת תיירים, שילם מכיסו את הוצאות הנסיעה.

השפעת העלאת המע"מ ב-1%

רכישת דירות – על דירה בשווי של 1.5 מליון שקל תידרש עתה תוספת של 15 אלף שקל. מי שכבר רכש דירה , כל תשלום נוסף יתייקר ב-1%. מי שעומד לקנות , או שהקבלנים יעלו את מחירי הדירות ב-1%, או שלא, כי יתכן שבמסגרת ההנחות שהם יעניקו לרוכשים, הם יעדיפו ל"ספוג" את עליית המע"מ.

מוצרי חשמל – למקרר העולה כ-7,000 שקל, תידרש תוספת של 70 שקל ולטלוויזיה LED 46 אינטש, שמחירה הוא כ-4700 – 7,000 שקל תידרש תוספת של 47 – 70 שקל.

חופשות – לטיסה ללונדון שמחירה כ-500 – 600 דולר לאדם, תידרש תוספת של 5 – 6 דולר לנופש סוף שבוע במלון בארץ כ-1,200 שקל לזוג ללילה תידרש תוספת של כ-12 שקל.

השפעה אינפלציונית – אם עליית המע"מ תגולגל במלואה על הצרכנים מעריכים, כי עליית המע"מ ב-1% צפויה להוסיף לאינפלציה השנתית כ-.0.6% . אבל, כדי לא לפגוע בכושר הקנייה של הצרכנים נראה שהרבה עסקים קטנים "יספגו" חלק מהעלייה ולא יעלו מחירים בשיעור עליית המע"מ. לכן, ההשפעה האינפלציונית תהיה קטנה מ-0.6%.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן