Skip to content

מפגין מחאה חשוד בהעלבת עובד ציבור ונדרש לתת דגימת די.אנ.איי

מישהו במשטרה נזכר שהפריעו להם לעבוד לפני שבועיים. אז הזמינו את הראל מיידני לבדוק למה העליב ופגע בעובד ציבור. כדי לוודא שזה באמת הוא, דרשו ממנו דגימת די.אנ.איי. הוא סירב ואוים במעצר מיידי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מישהו במשטרה נזכר שהפריעו להם לעבוד לפני שבועיים. אז הזמינו את הראל מיידני לבדוק למה העליב ופגע בעובד ציבור. כדי לוודא שזה באמת הוא, דרשו ממנו דגימת די.אנ.איי. הוא סירב ואוים במעצר מיידי

מאת: אליק מאור

פעיל מחאה שעוכב במהלך מחאות פעילי מחאה, לפני כשבועיים על פירוק מאהל התקווה בו שכנו מחוסרי דיור, זומן אתמול לחקירה משטרת ישראל. הוא הוחשד בהעלבת עובד ציבור והפרעה לעובד ציבור בביצוע תפקידו. במהלך החקירה התבקש לתת דגימת DNA. כשסירב, אוים במעצר ובכך שבסופו של דבר תילקח ממנו דגימה בכוח. משטרת ישראל טוענת שזהו מהלך  שגרתי. האומנם?.

התקווה, לפני שפורקה

הראל מיידני (30), תושב תל אביב, השתתף במחאה נגד פינוי מאהל התקווה לפני כשבועיים. הוא ועוד 44 פעילי מחאה עוכבו במהלך ההפגנה ושוחררו עוד  באותו לילה למעט שלושה ששוחררו למחרת היום. איש מהם לא זומן לחקירה חוזרת ומאיש לא נלקחה דגימת DNA.

אתמול (יום רביעי), בשעות הבוקר צלצלו אליו ממשטרת השכונות וביקשו מנו להגיע לחקירה. "בסביבות שתים וחצי" אומר הראל, הגעתי לתחנה והוכנסתי לחדר החוקר. שם הוסבר לי כי אני חשוד בהעלבה של עובד ציבור ובהפרעתו בביצוע תפקידו. אז  אמר לי החוקר שאני צריך למסור להם דגימת DNA. הופתעתי וסירבתי. אמרתי להם שאין לי מה להסתיר ושהם יכולים לקחת ממני דוגמה לטביעות אצבע. אבל החוקר סירב.

"אתה תתן לי דגימת DNA. הסברתי לו שאני מתנגד למאגר ביומטרי ולא רוצה להיכנס למאגר כזה. אבל התעקש ואמר לי שאם לא אתן דגימה מרצון, איעצר ובנוסף הדגימה תילקח ממני בכוח". בשלב זה לדברי הראל ירד מפקד תחנת שכונות ונכנס לחדר.  "הוא דווקא היה יותר ידידותי", אומר הראל, "אבל הוא הקריא לי פסקה ממסך המחשב שקובעת שלהם מותר לקחת ממני דגימת DNA גם בכוח. הוא אמר שיתלשו לדוגמה מראשי שיער לצורכי הדגימה. לא רציתי להיעצר וגם להגיע לכך שבכוח תילקח ממני הדגימה, אז הסכמתי". הראל חש כעת רדוף ומושפל. "בסה"כ מחיתי שתושבים מחוסרי דיור נזרקים לרחוב", הוא אומר, "הפכו אותי לאיזה עבריין על?".

ממחוז תל אביב במשטרת ישראל נמסר כי " לקיחת דגימת ה-DNA בוצעה כחוק וזאת ללא כל קשר לחשודים אחרים. העבירה בה נחשד הנחקר הינה עבירה שבה ע"פ החוק יש לקחת DNA. מאחר וסירב לאפשר נטילת הדגימה, הרי שמי שמוסמך לראיינו בנושא זה ולהסביר לו את משמעות סירובו, הינו מפקד התחנה".

העו"ד הפלילי ברק כהן מחייך בציניות ואומר: "כאשר קוראים לך הראל מיידני, ואתה פעיל מחאה חברתית, שומו שמיים, המשטרה לוקחת ממך טביעות אצבעות ודגימת DNA . זהו אותו החוק בדיוק שלא שימש את המשטרה כאשר לא נטלה טביעת אצבעות ודגימת DNA מחשוד אחר שהוחשד בעבירה הרבה יותר חמורה ורצינית ושמו יורם דנצינגר, שופט בית המשפט העליון במדינת ישראל".

בקרב פעילי המחאה בארץ שוררת תחושת זעם. "זה פשוט הזוי" הם טוענים "מכינים לנו תיק שבו נצטייר כחבורת בריונים ולא כפעילים למען חברה צודקת, דמוקרטית ושוויונית".   

*בהכנת הידיעה השתתף אביב סלע

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן