Skip to content

מיסד הטלגראס – דוב סילבר ירצה שמונה שנות מאסר

בית המשפט המחוזי מרכז קבל את הסדר הטיעון וגזר את דינו. ארגון הטלגראס העסיק למעלה מ-100 עובדים, ופעלו במסגרתו למעלה מ-3,500 סוחרי סמים, ששיווקו ומכרו סמים לציבור הרחב. פרקליטיו איתי בר עוז וניצן ביילין, מטעם הסניגוריה הציבורית הגיבו לפסק הדין: "לאחר חמש שנים בהן נוהל המשפט, הסתיימה היום סאגת טלגראס
זמן קריאה: 3 דקות

עמוס דב סילבר מייסדה של פלטפורמת הטלגרם "טלגראס" למסחר בקנאביס ומוצריו. הנמצא במעצר בית כבר שנה וחצי. ירצה שמונה שנות מאסר על פי הסדר טיעון שהוצג בפני בבית המשפט. הבוקר (שלישי), הוצג ההסדר בפני השופט המגשר בני שגיא, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב היוצא, שמונה רק השבוע לנשיא המחוזי בבאר שבע. התיק אמנם התנהל במחוזי לוד, אולם שגיא התבקש לגשר בתיק והצדדים, באופן חריג, הגיעו להסכמות במחוז אחר, בתל אביב. הנאשמים הודו בביצוע העבירות לאחר שעדים רבים כבר העידו בתיק. סילבר הסכים לעונש, בתמורה להקלה על חבריו. בנוסף, המדינה לא תבקש להפעיל נגדו מעצר על תנאי. הוא ריצה בפועל מעצרים ובאוקראינה קרוב לארבע שנים, כך שירצה רק עוד ארבע שנים בפועל ויוכל גם לפנות לוועדת שחרורים. נמחקו לו עבירות סחיטה באיומים והדחת קטין לסם, והאישום יתוקן. לעמוס יישאר האישום בניהול ארגון פשיעה, וכאמור לא יבקשו כלפיו מאסר על תנאי.

דוב סילבר (צילום מסך: רשת 13 לל"ק ולפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

לקריאת כתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון טלגראס

בתום הליך גישור ממושך, בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע  את הנאשם המרכזי ומייסד  בפרשת טלגראס, עמוס סילבר, ונאשמים מרכזיים נוספים בארגון, וזאת בעבירות במסגרת ארגון פשיעה, בהן עבירות תיווך לסחר בסמים, עסקה אחרת בסם ושיבוש מהלכי משפט.
כזכור, עמוס דב סילבר שייסד את הארגון, הורשע, בין היתר, בעבירה של ניהול ארגון הפשיעה, ואחדים מהנאשמים הורשעו גם בעבירות של הלבנת הון במסגרת ארגון פשיעה. ההרשעה הושגה במסגרת הסדר טיעון שנערך בין הצדדים, בעקבות הליך גישור שהתקיים בפני כבוד השופט סגן הנשיא בני שגיא, שבסופו הנאשמים הודו בביצוע העבירות, וזאת לאחר שעדים רבים כבר העידו בתיק. במסגרת הסדר הטיעון הוסכם שעמוס דב סילבר ירצה עונש של 8 שנות מאסר, בראל לוי ירצה עונש של 7.5 שנות מאסר, כאשר בית המשפט יוכל להפחית עד שנה וחצי מעונש זה אם ישתכנע, על בסיס חוות דעת מקצועיות, שלוי השתקם. נאשמים נוספים ירצו תקופות מאסר של עד 3 שנים. לצד זאת, הוסכם שבית המשפט יורה על חילוט סכומי הכסף, הרכוש, המחשבים והטלפונים שנתפסו מהנאשמים, ועל הטלת עונשי מאסר מותנים וקנסות. מהכרעת הדין עולה שטלגראס, שהוקמה במרץ 2017, שימשה כפלטפורמה לסחר בסמים (בעיקר קנאביס) באמצעות הטלגרם, הפכה לארגון פשיעה בסוף שנת 2017, ופעלה עד למעצר הנאשמים במרץ 2019. ארגון טלגראס פעל במבנה היררכי, בניהול של עמוס דב סילבר ואחרים, כאשר יתר הנאשמים שימשו בתפקידים שונים, לרבות ראשי ענפים בארגון, וקיבלו משכורות מהארגון. על פי הכרעת הדין, ארגון טלגראס העסיק למעלה מ-100 עובדים, ופעלו במסגרתו למעלה מ-3,500 סוחרי סמים, ששיווקו ומכרו סמים לציבור הרחב, ושילמו לטלגראס עבור פעילותם בערוצי הטלגרם של טלגראס, והכל תוך הסתרת זהותם האמיתית של סוחרי הסמים ושל אנשי טלגראס. הארגון קיבל מסוחרי הסמים מאות אלפי שקלים בכל חודש, שהתחלקו בין אנשי הארגון, בהתאם למעמדם. כמצוין בכתב-האישום המתוקן בו הודו והורשעו במסגרת הכרעת הדין, גם קטינים רכשו סמים באמצעות טלגראס, ואף פעלו כסוחרי סמים, וכן נמכרו סמים פסיכדליים לציבור בערוץ ייעודי. כתב האישום בפרשה גובש לאחר חקירה של להב 433 וימ"ר צפון, בהובלת יחידת הסייבר הארצית בלהב. התיק נוהל בבית המשפט המחוזי בידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, באמצעות עורכי הדין שירי רום ויוני חדד. המשפט התנהל בפני הרכב שופטים בבית-המשפט המחוזי מרכז בראשות סגנית הנשיאה ליאורה ברודי, במשך קרוב לחמש שנים וזאת בשל אופיו התקדימי, ההיקף העצום של הראיות הדיגיטליות שנאספו במסגרת החקירה, ריבוי הנאשמים, והסוגיות המורכבות שהתעוררו במהלך המשפט בעניין ראיות דיגיטליות ובעניין האופן שבו יש להחיל את הדין הקיים על העבירות שבוצעו ברשת. משפטם של נאשמים נוספים בפרשה נמשך בשלב זה. עורכי הדין איתי בר עוז וניצן ביילין, המייצגים מטעם הסניגוריה הציבורית את עמוס סילבר הגיבו לפסק הדין: "לאחר חמש שנים בהן נוהל המשפט, הסתיימה היום סאגת טלגראס. מכתב האישום נמחקו עבירות סחיטה באיומים, הדחת קטין לסם ואישומי מס. עובדות כתב האישום תוקנו כך שנמחק ענף פסיכדליה והובהר שעמוס ייסד את טלגראס לא למען רווח כספי אלא שמטרתו היתה הנגשת הקנאביס לכלל האוכלוסיה. העונש לדעתנו מחמיר מדי, אולם כפי שציין בית המשפט – עמוס לקח על עצמו והקל בפועל עם שאר הנאשמים בתיק. בניכוי ימי מעצרו, עמוס צפוי לעלות תוך פחות משנה לועדת שחרורים, ואנו שמחים שברור לכולם שהוא לא ראש ארגון פשיעה. אנו מקווים שעמוס ושאר פעילי טלגראס יהיו האחרונים אי פעם שייכנסו לכלא בגלל עבירות שקשורות לקנאביס".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן