Skip to content

נתניהו: "ההיערכות ההגנתית היא קודם כל ברוחו של העם"

בדיון שערכה הבוקר ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) העליונה אמר עוד נתניהו: "אנו נמצאים עמוק בתוך עידן הטילים שמכוונים לאזורי אוכלוסיה. מדינת ישראל היא המדינה המאוימת עלי אדמות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר כי ההיערכות ההגנתית העיקרית של מדינת ישראל, צריכה להיות היערכות ברוחו של העם, כדי שיעמוד איתן ויאפשר לצה"ל להלום באויב.

בדיון שערכה הבוקר ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) העליונה אמר נתניהו: "אנו נמצאים עמוק בתוך עידן הטילים שמכוונים לאזורי אוכלוסיה – גם טילים סטטיסטיים וגם טילים מדוייקים שיכולים לפגוע לא רק בעורף האזרחי שלנו, אלא גם בעורף הצבאי. מבצע 'עמוד ענן' הוא דוגמה קטנה לאופי ההתקפה שהשתנה באופן מהותי בגלל היקף ההתקפה האפשרי. אנחנו צריכים להיערך הגנתית והתקפית לעידן המלחמה החדשה.

ראש הממשלה נתניהו, השר להגנת העורף גלעד ארדן והיועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור בדיון של ועדת מל"ח העליונה, במרכז רבין בת"א (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו, השר להגנת העורף גלעד ארדן והיועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור בדיון של ועדת מל"ח העליונה, במרכז רבין בת"א (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"מדינת ישראל היא המדינה המאוימת עלי אדמות", אמר נתניהו. "יש סביבנו עשרות אלפי טילים ורקטות שיכולים לפגוע בעורף. ההיערכות ההגנתית היא קודם כל היערכות של רוחו של העם שעומד איתן כדי לאפשר לצבאו להלום באויב שרוצה להשמידנו. חשוב לשמור על רציפות תפקודית של העורף תחת אש. העורף הישראלי נגיש יותר לאויב ממה שהיה, ההגנה דורשת גם חומר וגם משאבים רבים וזה יחייב שינוי בסדר העדיפויות הלאומי שלנו כולל שינויי חקיקה".

 השר להגנת העורף, גלעד ארדן, אמר כי תכנית תמ"א 38 נכשלה – ונדרש לייצר מודל חדש לטובת מיגון מקסימלי. "באחריות משרדי הממשלה לשתף פעולה ולדאוג שהמפעלים החיוניים שבאחריותם ימשיכו לפעול גם במצב חירום על מנת ליצור רציפות תפקודית בזמן חירום", אמר השר ארדן.

מנכ"ל המשרד להגנת העורף, אלוף (במיל') גבי אופיר, אמר: "התרחישים בתרגיל אינם מנותקים מהמציאות של ימינו. התרגיל הזה מותאם למציאות שיכולה להתהוות".

ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) עליונה בראשותו של השר גלעד ארדן, היא ועדה בה שותפים כל מנכ"לי משרדי הממשלה ונציגי ארגונים נוספים. מטרתה לבחון ולהבטיח את הרציפות התפקודית של המשק ומשרדי הממשלה בשעת חירום. בוועדה הוצפו הפערים איתם התמודדו משרדי הממשלה בתרחישים השונים של שבוע החירום הלאומי וכן הועלו דרכי התמודדות.

במקביל נועד הבוקר השר לענייני מודיעין, אסטרטגיה ויחסים בין לאומיים, יובל שטייניץ, בלשכתו עם שגריר רוסיה בישראל, סרגיי יעקבלב. בפגישה נידונו שורה של נושאים בילאטרליים וסוגיות אסטרטגיות הנוגעות לאזורנו. השניים הסכימו כי ישראל ורוסיה ימשיכו לקיים דיאלוג רצוף ולשתף פעולה.

בתגובה אומר ח"כ נחמן שי (עבודה): "ראש הממשלה הצהיר היום כי ישראל היא המדינה המאויימת ביותר בעולם. תגובתי היא כי מדינת ישראל היא מדינה בטוחה, חזקה ויציבה. הניסיון להטיל מורה על תושביה הוא עגום ופתטי. מי ירצה בעולם לתייר או לטייל למדינה המאויימת ביותר? מי ירצה לעשות עימה עסקים ומי ירצה לעלות אלייה? ככה לא בונים חומה. ראש הממשלה יורה ברגליים של עצמינו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן