Skip to content

דני דיין מאשים את אשטון ב"בורות מכוונת" ב"גארדיאן" הבריטי

המאמר של דני דיין פורסם במקום בולט, בעיתון הנחשב בדרך כלל לביקורתי מאד ואפילו עוין כלפי ישראל. לדבריו, פתרון שתי המדינות כשל ויש לחשוב על דרכים חדשות ויצירתיות להשגת דו-קיום בשלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באורח יוצא דופן פרסם אתמול ה"גארדיאן" הבריטי מאמר דעה בשבח מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון, בחתימתו של יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין העומד כיום בראש מערך יחסי החוץ של יש"ע.

מאמרו של דיין נושא את הכותרת: "היישובים שאתם מכנים 'התנחלויות' עומדים על קרקע מוסרית איתנה". המאמר של דני דיין פורסם במקום בולט, בעיתון  הנחשב בדרך כלל לביקורתי מאד ואפילו עוין כלפי ישראל וכן באתר האינטרנט הפופולארי שלו.

קטע ממאמרו של דני דיין, כפי שהוא מופיע באתר האינטרנט של ה"גארדיאן"
קטע ממאמרו של דני דיין, כפי שהוא מופיע באתר האינטרנט של ה"גארדיאן"

המאמר נפתח בהתקפה חריפה של דני דיין על שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון בשל יחסה העוין למפעל ההתיישבות. דיין מאשים את אשטון בבורות מכוונת. כמו כן, מזכיר דיין את פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר. בסיום השיחה הזמין אותו דיין לבקר ביישובי יהודה ושומרון אך בלייר סירב והשיב לו "אני רואה אתכם מן המסוק שלי". "מן המסוק" – השיב  דיין לבלייר – אינך רואה את הפנים, אינך מתבונן בעיניים שלנו ואינך מסוגל להבין אותנו".

לדברי דיין, מנהיגי העולם מעדיפים להישאר בבורותם ולא ללמוד את העובדות כהווייתן.

מכאן עובר דני דיין לתיאור מה שהוא מכנה צדקתו המוסרית של מפעל ההתיישבות היהודי ברחבי יהודה ושומרון. הוא מזכיר שלפני 46 שנה ניסה העולם הערבי למחוק את מדינת ישראל מן המפה.  בכך איבדה תביעת הערבים על אזור זה כל תוקף מוסרי כי השבת הגלגל לאחור לא רק תעמיד את ישראל בסכנה קיומית אלא תהיה משום פרס לתוקפן.

דני דיין עם זאב (זמביש) חבר. "קרקע מוסרית איתנה". (צילום: צבי זינגר)
דני דיין עם זאב (זמביש) חבר. "קרקע מוסרית איתנה". (צילום: צבי זינגר)

עוד כותב דני דיין כי כל היישובים היהודים ביהודה ושומרון הוקמו על אדמות ריקות מאדם ושום יישוב אינו עומד על חורבות כפר ערבי. במידה ויש מחלוקות אזרחיות על בעלות על הקרקע הן צריכות להיפתר בבתי משפט. כך אירע במקרים של מגרון ושכונת האולפנה, מזכיר דיין "אף שהיו לנו ספקות כבדים לגבי פסיקת השופטים". דיין מציין שביהודה ושומרון יש מקום נרחב ליהודים רבים, לערבים רבים ולדו-קיום ביניהם.

דני דיין  מזכיר לקוראי ה"גרדיאן" כי שילה, חברון, בית אל ודומיהן הן ערש התרבות היהודית. המחשבה שיהודי לא יכול להתגורר באתרים אלה היא בלתי מתקבלת על הדעת ובלתי מוסרית.

לבסוף, מתמודד דני דיין עם אמירתה של שרת החוץ אשטון כי ההתנחלויות הן מכשול לשלום כי מונעות את פתרון שתי המדינות. דיין טוען כנגדה כי מה שמנע בשנת 2000 ושוב בשנת 2008 השגת הסכם זו הסרבנות של עראפאת ואבו מאזן – וטוען כי ממילא פתרון שתי המדינות כשל ויש לחשוב על דרכים חדשות ויצירתיות להשגת דו-קיום בשלום. כצעד ראשון הוא ממליץ בפני אשטון ועמיתיה לחדול מן הדמוניזציה של מפעל ההתיישבות שבכל מקרה יהווה חלק מן הפתרון.

באתר העיתון וברשתות החברתיות פורסמו מאות רבות של תגובות למאמר, רובן של קוראים אנטי-ישראלים שאינם מורגלים למצוא בו מה שרבים כינו "תעמולה ציונית בוטה".

אין זו הפעם הראשונה שבה דיין מקבל במה בינלאומית חשובה לפרסום מאמריו. לפני כ-11 חודש פרסם דני דיין לראשונה מאמר בניו יורק טיימס ובה פרס בהרחבה את השקפותיו המדיניות.

בפברואר השנה פורסם לראשונה ב"מגפון" כי דני דיין, שהיה יו"ר מועצת יש"ע, מקים "משרד חוץ" למועצת יש"ע, שישמש כזרוע הדיפלומטית של המתנחלים. מאז עשה דני דיין מספר שליחויות מדיניות ודיפלומטיות בחו"ל עבור מועצת יש"ע ואחד משיאי פעילותו, בין השאר, היה פרסום המאמר ב"גארדיאן".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן