Skip to content

ראש ממשלת צ'כיה, פטר נקץ', התפטר בגלל יחסיו עם אישה

ראש לשכתו, יאנה נגיובה, נעצרה והואשמה בשחיתות ובשימוש לרעה בסמכות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נקץ' - התסבוכות בחיי הפרטיים מהוות נטל על הפוליטיקה
נקץ' - התסבוכות בחיי הפרטיים מהוות נטל על הפוליטיקה

בנאום ההתפטרות בטלוויזיה, דחה ראש ממשלת צ'כיה, פטר נקץ', את כל ההאשמות נגד ראש לשכתו, יאנה נגיובה, ונגד חמשת העצורים האחרים, שהואשמו בשחיתות: "אני אישית משוכנע שלא נהגתי שלא ביושר וכי גם עמיתיי לא עשו שום דבר שלא ביושר, אבל אני מודע לאחריותי הפוליטית".

"מחר [הכוונה להיום, שני – ג.ג.] אגיש את התפטרותי ממשרת ראש הממשלה. כל הממשלה תתפטר לפיכך אתי".

הלחץ על ראש ממשלת צ'כיה, פטר נקץ', גבר אחרי מעצרם ביום שישי של שני חברי פרלמנט ושר לשעבר ומפקדי המודיעין הצבאי של צ'כיה בהווה ובעבר. כולם למעט אחד נותרו במעצר. גם ראש לשכתו, יאנה נגיובה, נעצרה והואשמה בשחיתות ובשימוש לרעה בסמכות.

לדברי נשיא צ'כיה, מילוש זמן, ההאשמות שפורסמו אחרי פשיטת שוטרים חמושים על משרדי ממשלה ומשרדים פרטיים, הן חמורות.

כ-150 מיליון קרונות (שמונה מיליון דולרים) במזומנים, עשרות קילוגרמים זהב ומסמכים רבים נתפשו בפשיטת המשטרה. לדברי המשטרה, נגיובה חשודה בשיחוד חברי פרלמנט לשעבר באמצעות משרות בחברות ממשלתיות. זאת בתמורה לכך שיוותרו על מושביהם בפרלמנט. כמו כן חשודה הגברת – המקורבת מאוד לנקץ' זה עשור כמעט – בפקודה בלתי חוקית למודיעין הצבאי לבלוש אחרי שלושה אנשים.

התקשורת הצ'כית מדווחת שמדובר בין היתר במעקב אחר אשתו הפרודה של נקץ', רדקה נקסובה, שראש הממשלה הודיע השבוע על החלטתם להתגרש.

ראש הממשלה הודיע שהקואליציה תנסה להקים ממשלה חלופית, בראשות אדם אחר, שתשלוט עד הבחירות הצפויות להתקיים ביוני 2014. אולם על פי חוקת צ'כיה, הנשיא זמן – יריב פוליטי של נקץ' – אינו מחויב לכבד את רצון הקואליציה, והוא יכול למנות מישהו אחר שיעמוד בראש ממשלת המעבר עד לקיום בחירות במועד מוקדם יותר.

נקץ' הודיע גם שיתפטר מראשות מפלגתו, והוסיף: "אני מודע לגמרי לכך שהתסבוכות בחיי הפרטיים מהוות נטל על הפוליטיקה הצ'כית ועל המפלגה הדמוקרטית האזרחית". לדברי משקיפים, הודעה זאת מקרבת את ראש הממשלה להודות בכך שהאישה העומדת במרכז השערורייה – יאנה נגיובה – היא יותר מסתם עמיתה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן