Skip to content

שטייניץ וישי בתגובה לדו"ח אסון הכרמל שדלף: "מסקנות הזויות"

"אבסורד מוחלט, החלטה הזויה ואיוולת מוחלטת, שאין לה אח ורע לא בישראל ולא בעולם". בסביבת השרים אומרים שאיש לא מתכוון להתפטר. המושג "אחריות מיוחדת" צף בחלל, כלומר, יעזבו את התיק אבל לא את הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אבסורד מוחלט, החלטה הזויה ואיוולת מוחלטת, שאין לה אח ורע לא בישראל ולא בעולם". בסביבת השרים אומרים שאיש לא מתכוון להתפטר. המושג "אחריות מיוחדת" צף בחלל, כלומר, יעזבו את התיק אבל לא את הממשלה

מאת צבי זינגר

זעם ותדהמה אפיינו היום את תגובות מקורביהם של שרי הפנים והאוצר, לנוכח הפרסומים, לפיהם מתכוון מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס להמליץ על הדחתם מתפקידיהם, במסגרת הדו"ח החמור שיוגש בקרוב, על אסון השריפה בכרמל. בסביבתם של שני השרים מדגישים כי גם אם המבקר ידרוש, אין להם שום כוונה להתפטר מתפקידיהם.

בית אורן, אחרי. (צילום: אורלי קאופמן)

בסביבתו של שר האוצר, יובל שטייניץ, כינו את המלצת המבקר, להדחת השר מתפקידו, כ"אבסורד מוחלט, החלטה הזויה ואיוולת מוחלטת, שאין לה אח ורע לא בישראל ולא בעולם". גורמים באוצר אמרו ל"מגפון" כי משמעות החלטה זו היא שיתוק יכולתם של שרי הממשלה לעבוד. לדברי אותם גורמים ההחלטה ה"הזויה" של המבקר מצביעה על "חוסר הבנה מוחלט, של מהות תפקיד שר האוצר".

באוצר מדגישים כי משמעות ההחלטה היא, שעל שר האוצר להיענות לכל הדרישות התקציביות והתוספות הכספיות שנדרשות ע"י השרים – שאם לא כן, הוא יודח מתפקידו. "תפקיד שר האוצר ומשרדו הוא לרסן את דרישות התקציב. מי שטוען שבגלל זה אנחנו אשמים בשריפה בכרמל, אינו יודע על מה הוא מדבר".

הכרמל שרוף. (צילום: אורלי קאופמן)

גם בסביבתו של שר הפנים אלי ישי הגיבו בזעם על כוונת המבקר להדיחו מתפקידו. "לנוכח מלוא העובדות שהוצגו בפני המבקר ובהם עשרות התרעות של השר ישי מפני התרחשות אסון והשגת מאות מליוני שקלים למערך הכבאות, אחרי מחדל מתמשך של ממשלות קודמות  – לא סביר שאלו יהיו מסקנות המבקר", אמרו גורמים מקורבים לשר. "אנו משוכנעים שהדו"ח לא ייפול למלכודת הפופוליזם".

אותם גורמים הוסיפו: "אם המידע שפורסם הוא מדויק, הרי שמשמעותו אחת: בכל פעם ששר בכיר אינו מקבל את מבוקשו יהיה עליו לפרק את הממשלה כל שני וחמישי, כדי לעמוד ברף הבלתי סביר שמוצע כעת. מדובר בסכנה ממשית ליציבות המשטר בישראל והשר ישי ייאבק למנוע הכתמת שמו לשווא."

מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, אמור למסור כבר בימים הקרובים את הטיוטה הסופית של דו"ח השריפה בכרמל ללשכותיהם של המבוקרים. עפ"י המסתמן תוטל על שרי האוצר והפנים "אחריות אישית מיוחדת" ויומלץ להעבירם מתפקידיהם. עם זאת, יוכלו להמשיך ולכהן בממשלה בתפקידים אחרים.

1 Comment

  1. חגי קמרט
    29 בינואר 2012 @ 21:37

    כל אחד מהצדדים רואה את הדברים מנקודת מבט שונה.
    אלו – השרים מנקודת מבט של מהות ותיאור תפקיד וביצוע.
    המבקר מבחינת אופן קבלת ההחלטות, שיקולים בסדר קדימויות, חלוקה נכונה של משאבים וקבלת אחריות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן