Skip to content

קתרין אשטון ביקרה את מוחמד מורסי במקום שבו מחזיק בו הצבא

שרת החוץ של האיחוד האירופי התפנתה מעיסוקיה בהתנחלויות והיא מנסה לצנן את הרוחות במצרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אשטון - מנסה לצנן את הרוחות במצרים
אשטון - מנסה לצנן את הרוחות במצרים

אשטון ביקרה את מורסי אתמול, שני בערב, ושוחחה אתו במשך שעתיים "שיחת עומק". מקום הפגישה לא נמסר, אולם על פי כמה דיווחים אשטון הוטסה אליו במסוק ומכך מעריכים שמורסי מוחזק מחוץ לקהיר.

הברונית אשטון ביקשה לפגוש את מורסי כבר בראשית החודש בביקורה הקודם בקהיר, אך הדבר לא הסתייע. תוכן השיחה לא פורסם אבל משערים שאשטון עודדה את מורסי לגלות גמישות שתאפשר מוצא מהמשבר הנפיץ במצרים, אך על פני הדברים קשה לראות ממנו מוצא.

בינתיים הודיעו תומכי הנשיא המודח שבכוונתם לקיים היום הפגנה גדולה בקהיר, והממשלה הזמנית הודיעה שכל הפרת סדר תטופל "ביד קשה". דוברי האחים המוסלמים ובעלי בריתם עומדים על השבת מורסי לכס הנשיאות, ואילו הנשיאות הזמנית הבהירה שאין להשיב אחור את מחוגי השעון.

דוברי מערכת הביטחון איימו גם לפרק את שביתת השבת המתקיימת סמוך למסגר רבאע אל-עדוויה בצפון מזרח הבירה, שם נהרגו בשבת מירי כשבעים מתומכי מוחמד מורסי.

הברונית אשטון נפגשה אתמול גם עם מפקד צבא מצרים, גנרל עבדול פתח א-סיסי ועם שרים הממשלה הזמנית. לפני הגעתה למצרים ביום ראשון אמרה אשטון שבכוונתה לקרוא ל"תהליך מעבר כולל הכול, שיכלול את כל המפלגות הפוליטיות, לרבות האחים המוסלמים".

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, אמר לברונית אשטון בשיחת טלפון שהיא נהנית מתמיכתו המלאה והוא מעריך "את מאמציה להרגיע את המתיחות, למנוע אלימות נוספת, לגשר על פערים פוליטיים, ולסייע להניח יסודות לתהליך שלו ומכיל כול".

.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    30 ביולי 2013 @ 19:11

    את גלעד שליט היא ביקרה?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן