Skip to content

הנשיא פרס: "אם ינסו לפגוע בנו נגיב במלוא העוצמה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חזר הערב ואמר כי אין צורך בשינוי שגרת החיים וכי מדינת ישראל ערוכה לכל התפתחות. "איננו מעורבים במלחמת האזרחים בסוריה", אמר נתניהו, "אבל אני שב ומדגיש, אם מישהו ינסה לפגוע באזרחי ישראל - צה"ל יגיב בעוצמה רבה מאוד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם ינסו לפגוע בנו נגיב במלוא העוצמה". כך אומר נשיא המדינה, שמעון פרס, ומצטרף בכך לאזהרותיהם של ראש הממשלה ושר הביטחון. הנשיא התייחס הבוקר למתיחות עם סוריה בפתח ביקורו במשטרת מחוז ירושלים. "מה שקרה בסוריה אינו אירוע מקומי, אלא פשע נגד האנושות והפרת החוק הבינלאומי – ועל כן העולם האחראי מתגייס להגיב על כך", אמר פרס.

"בסוריה התבצעה חציית כל גבול מוסרי והפרת חוק בינלאומי", אמר הנשיא פרס. "כל העולם היה עד לתמונות הקשות של גופות ילדים סורים מוטלות על הרצפה. הנשיא אובמה דיבר בשם האנושות כולה כאשר אמר כי לא תיתכן הפרת חוק בינלאומי, רצח המוני ללא תגובה הולמת.  עלינו להבין שהפעם התגובה היא עולמית ולא מקומית.

"מה שקרה בסוריה אינו אירוע מקומי". פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"מה שקרה בסוריה אינו אירוע מקומי". פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

"אנו עדים להקמתה של קואליציה רצינית מאוד, הן מבחינה מדינית והן מבחינה צבאית", אמר הנשיא,  "ישראל לא הייתה ואיננה מעורבת במלחמת האזרחים בסוריה – אולם אם ינסו לפגוע בנו נגיב במלוא העוצמה. יש לזכור שלישראל יש צבא חזק, חדיש ועוצמתי ומערכות הגנה שלא היו לה בעבר המחזקות את הגנת הארץ, שמיה וביטחון תושביה. הפרסומים המכוונים נגד ישראל נועדו ליצור פאניקה וישראל מנוסה דָייה כדי לא להיגרר לתעמולת השקר. עלינו לשמור עתה על לכידות העם, לכבד את החלטות הממשלה לפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. יש לסמוך על צבא ההגנה לישראל".

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', אמר: "קיבלתי הבוקר הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות מפכ"ל המשטרה, נציב כבאות והצלה, נציב בתי הסוהר, נציגי צה"ל וגורמים נוספים, בהמשך להנחיותיי, קיבלתי הבוקר סקירות מכלל הגופים על השלמת ההכנות ומוכנות לכלל התרחישים וזאת למרות שההערכה היא שהסיכוי לירי על ישראל נמוך. אני מציע לקחת ברצינות את דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו שהבטיח מכת מחץ על מי שינסה לפגוע בנו. משטרת ישראל ולצידה כלל גופי החירום וההצלה ערוכים לצמצום הפגיעה בשגרת החיים ונמשיך בהיערכות זאת ככל שנדרש".

המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס גם הוא למצב בסוריה ואמר: "אני רוצה לומר לכל עם ישראל-אנחנו מוכנים. אני מבקש מאזרחי ישראל לא לשנות את תכניותיהם לחגים, אנו נעשה כל שנדרש בכדי לשמור על השגרה ועל ביטחון התושבים. יש לכם על מי לסמוך". לאחר מכן התייחס המפכ"ל לחלוקת ערכות המגן ואמר:" אני קורא לכל מי שעומד עכשיו בתור לחלוקת ערכות המגן- אנא התייחסו למצב באופן רגוע, עמדו באופן מסודר בתורים ואל תייצרו פאניקה ואלימות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר הערב, בפתח ההתייעצות הביטחונית שקיים בקריה בתל אביב, והדגיש כי למרות שישראל אינה מעורבת בנעשה בסוריה – היא מוכנה לכל תרחיש.

"אין צורך בשינוי שגרת החיים כרגע", אמר ראש הממשלה. "מדינת ישראל ערוכה. על אף ההערכה הנמוכה לגבי מעורבות של ישראל בנעשה בסוריה החלטנו לפרוס את סוללות כיפת הברזל וכן את מערכות היירוט האחרות שלנו. איננו מעורבים במלחמת האזרחים בסוריה. אבל אני שב ומדגיש, אם מישהו ינסה לפגוע באזרחי ישראל – צה"ל יגיב בעוצמה רבה מאוד".

[related-posts]

1 Comment

  1. יפה
    29 באוגוסט 2013 @ 17:08

    מדוע גם כאן הקלישאות החלולות מככבות בכותרת הראשית? את זה ניתן לקרוא בביביתון או בויי נט. גם שם סדר העדיפות דומה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן