Skip to content

בדואים ואנשי שמאל הפגינו בתל אביב נגד תכנית פראוור

מאות בדואים תושבי הכפר הבדואי אל-ערקיב ואנשי שמאל הפגינו אמש ברחובות תל אביב בקריאה לעצור את תכנית פראוור. "החוק יעבור רק על גופותינו" הם קראו. "תבנו בתי סהר לאלפי בדואים ותחפרו לנו בורות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשלוש מאות מפגינים תושבי הכפר הבדואי אל-ערקיב בדרום, יחד עם פעילים מתנועת חד"ש בחולצות אדומות ופעילי שמאל, הגיעו אתמול (מוצאי שבת) לכיכר הבימה למחות נגד תכנית פראוור, שבאה להסדיר כביכול את מגורי הבדווים בנגב. הפגנות דומות מתקיימות כל העת ברחבי הארץ.

"החוק הזה לא יעבור אפילו על גופותינו", קראו נואמים הפגנה. "זאת מלחמה נגד האזרחים הבדואים", הצהיר נואם אחר, "התכנית מדברת כאילו על פיתוח הנגב, אבל היא הורסת את כפרי הבדואים ואת אזור מחייתם בצורה טוטאלית. שלושים 30 כפרים בדואים הולכים להרוס ולבצע טרנספר ל-50 אלף בדואים, אזרחי המדינה".  

(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)

אחד המפגינים, עזיז א-טורי מאל-ערקיב, אמר כי מדינת ישראל החליטה לסיים את נישול אדמות הבדואים ועברה למתקפה גלויה. "לאחרונה" אמר, "אנו נתקלים בנגב פשוט בכנופיות, כך אני מגדיר אותם. כנופיות של המנהל, כנופית בלשים, כנופיות היס"מ, כנופיות הקרן הקיימת וכנופיית הסיירת הירוקה… חוק פראוור הופך אותנו לעבריינים, אז אנחנו נהיה עבריינים. תפתחו עוד בתי סהר לאלפי בדואים או שתחפרו בורות לקבור אותנו. אנחנו לא ניתן לחוק לעבור ולא נשמע לו. לא יתכן שהמדינה תהרוס ותמחוק את התרבות והמורשת של הבדואים… יהיה חוק או לא, אנחנו לא נקבל אותו" הוא אמר.

ח"כ מוחמד ברכה, שהשתתף בהפגנה, אמר כי זו אחת התכניות המסוכנות והנפשעות ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל: "המגמה להפקיע 800 אלף דונם מידי הבדואים ולעקור אותם מיישוביהם, מאדמתם,  זה דבר שלא קרה הרבה בהיסטוריה העולמית החדשה מאז מלחמת העולם השנייה". לדבריו, מדובר בחוק גזעני שמבטל זכויות המוקנות לכל אזרח במדינה, כמו חוק הירושה וחוקים אחרים, ומחוקק אך ורק בנוגע לבדואים בנגב. חוק שמפלה אותם לרעה לעומת כל אזרח במדינה. 

[related-posts]

 

2 Comments

  1. צדוק התקוה
    1 בספטמבר 2013 @ 21:00

    אנשי שמאל הפגינו למען הבדואים רק נקודה קטנה שמפריעה לי רבים מאדמות הבדואים שיכות לקיבוצים של השומר הצעיר אדמות קיבוץ להבים שובל משמר הנגב ואלה דוגמאות קטנות האם אותם קיבוצים מוכנים לוותר לבדואים על הקרקעות למען תיקון הבעיה הכאובה ?

    • צדוק התקוה
      1 בספטמבר 2013 @ 21:14

      בהמשך לתגובה שלי רשימה מלאה של קיבוצים בנגב היושבים על אדמות של הבדואים אז מה הפתרון להוריד את הקיבוצים מאותם אדמות או לתת אדמות חלפיות להקים ישובים בדואים ולשלם פיצווים הבדואים נגד כל פשרה בנושא
      רשימה קיבוצים היושבים על אדמות הבדואים
      קיבוץ בית-קמה במקום השבט ערב סוארקי
      קיבוץ גבולות במקום השבט ערב תראבין והכפר כרם סלטין
      קיבוץ כרמים במקום השבט הערבי רמדין
      קיבוץ כרם-שלום במקום אבו-סלים ושבט בדואי
      קיבוץ להב במקום חרבת חווילפה
      קיבוץ ניר-יצחק במקום הכפר דנגור והשבט ערב- ג'רמאנה
      קיביוץ ניר-עוז במקום הכפר עבסן והשבט ערב אל-אוואלי
      מקווה שהתגובה שלי לא תמחק הנתונים קיבלתי מאיש שמאל שלפי בקשתי ערך את הרשימה והיא חלקית מדובר על ישובים בנגב בלבד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן