Skip to content

רה"מ: איראן תנסה להסיר סנקציות בהצעת ויתורים קוסמטיים

ראש הממשלה נתניהו הורה למשלחת הישראלית באו"ם לא להיות נוכחת בזמן נאומו של נשיא איראן בעצרת. השר לפיד חלק על ההחלטה: "ישראל אינה צריכה להצטייר כסרבנית סדרתית". נתניהו: "איראן חושבת שמילים מרגיעות ופעולות סמליות יאפשרו לה להמשיך בנתיב לפצצה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה למשלחת הישראלית באו"ם לא להיות נוכחת בזמן נאומו נשיא איראן, חסן רוחאני, כפי שנהגה בשנה שעברה. לדבריו, למרות מתקפת החיוכים של נשיא איראן החדש, מדיניות המשטר לא השתנתה כלל. רק בשבוע שעבר, רוחאני, כמו אחמדינג'אד לפניו, סירב להכיר בשואה כעובדה היסטורית. כשמנהיגי איראן יחדלו מלהכחיש את שואת העם היהודי ומלקרוא להשמדת מדינת ישראל ויכירו בזכות קיומה, המשלחת הישראלית תקשיב לנאומיהם בעצרת הכללית.

שר האוצר ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד חלק על החלטת נתניהו ואמר כי ההחלטה להיעדר ממליאת עצרת האו"ם בעת נאומו של מנהיג איראן רוחני היא טעות. "ישראל אינה צריכה להצטייר כסרבנית סדרתית של משא-ומתן וכמדינה שאינה מעוניינת בפתרונות בדרכי שלום", אמר לפיד. "עלינו לתת לאיראנים להיות סרבני השלום, ולא להיראות כמי שאינם פתוחים לשינויים". לפיד הוסיף כי "יציאה ממליאת האו"ם והחרמה אינה רלבנטית בדיפלומטיה הנוכחית ומזכירה את האופן בו נהגו מדינות ערב כלפי ישראל". 

נתניהו נושא הצהרה בעקבות נאומו של נשיא ארה"ב באו"ם (צילום- קובי גדעון / לע"מ)
"לא נולך שולל בידי צעדים חלקיים שבסך הכל יספקו מסך עשן". נתניהו נושא הצהרה בעקבות נאומו של אובמה באו"ם (צילום- קובי גדעון / לע"מ)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב לציון פתיחת העצרת הכללית של האו"ם: "אני מעריך את הצהרתו של הנשיא אובמה לפיה 'המילים המתונות של איראן צריכות להיות מלוות בפעולה שקופה וניתנת לאימות' ואני מצפה לדון איתו על כך בוושינגטון בשבוע הבא. איראן חושבת שמילים מרגיעות ופעולות סמליות יאפשרו לה להמשיך בנתיב לפצצה.

"כמו צפון קוריאה לפניה, איראן תמשיך לנסות ולהסיר סנקציות בכך שתציע ויתורים קוסמטיים, בזמן שהיא תשמר את יכולתה לבנות במהירות פצצה גרעינית בעיתוי שתבחר לעצמה. ישראל תקבל בברכה פתרון דיפלומטי אמיתי שיפרק לחלוטין את יכולתה של איראן לפתח נשק גרעיני – אך אנו לא נולך שולל בידי צעדים חלקיים שבסך הכל יספקו מסך עשן להמשך שאיפתה של איראן להשיג נשק גרעיני. גם העולם אסור שיולך שולל".

אחרי נאום רוחאני בעצרת הכללית של האו״ם נפגש השר יובל שטייניץ עם מזכ״ל האו״ם. בפגישה הדגיש שטייניץ כי עם איראן אסור לחזור על הטעויות שנעשו במשא ומתן עם צפון קוריאה שאפשרו לה לפתח נשק גרעיני. ״כאזרח דרום קוריאה הנתונה לאיום גרעיני ממשי אתה מבין טוב מכולנו את התוצאות הרות האסון של הסכמים המבוססים על מחוות ואשליות״, אמר שטייניץ. ״צפון קוריאה השיגה נשק גרעיני למרות שני ההסכמים שנחתמו איתה ונחגגו בהתלהבות על ידי כל העולם. ״אנחנו מצפים ממך ומהקהילה הבינלאומית שכישלון ההתנהלות מול הגרעין הצפון הקוריאני לא יחזור על עצמו בסוגיית הפרויקט הגרעיני של איראן״, אמר שטייניץ.

 נאום אובמה בעצרת:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן