Skip to content

שלשה תושבי יצהר נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים

משטרת ש"י עצרה הלילה שלושה מתנחלים ביצהר החשודים כי תקפו שוטרים בעת מעצרו של בועז אלברט לפני שלושה שבועות. הבוקר הובאו העצורים לבית משפט לדון בתנאי שחרורם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה תושבים מהתנחלות יצהר בשומרון נעצרו הלילה (חמישי) ביישוב בחשד כי היו בין המתנחלים שתקפו אנשי משטרה בעת מעצרו של פעיל הימין בועז אלברט, שהפר את תנאי מעצרו בחודש שעבר. המתנחלים יידו אבנים בשוטרים, פגעו, הסבו נזק וניקבו צמיגי מכוניות המשטרה בעת מעצרו של אלברט. במהלך האירוע כבל את עצמו בעז אלברט למתקן ולכוחות הביטחון נדרשו ארבע וחצי שעות כדי לשחררו.

משטרת ש"י עצרה בעת האירוע ארבעה מתנחלים, בהם אישה אחת. הארבעה שוחררו ממעצר – שלושה בתנאים מגבילים ובערבות עצמית ואחד שוחרר ללא כל תנאי. ממשטרת ש"י נמסר כי היא רואה את ההתפרעות בחומרה וכי יהיו מעצרים נוספים.

כוחות משטרה בכניסה ליצהר (צילום: סוכנות תצפית)
כוחות משטרה הלילה בכניסה ליצהר (צילום: סוכנות תצפית)

הלילה סמוך לשעה שתיים הגיעו עשרות שוטרי יס"מ ומג"ב לביצוע המעצר. לפי סוכנות תצפית, בשל ריבוי הכוחות הגיעו חלק מהשוטרים באוטובוס עמוס בשוטרים. לטענת עמותת "חננו", המייצגת משפטית את המתנחלים, ביקשה המשטרה לשחררם בתנאים מגבילים לאחר חקירה אך אלו סירבו ודרשו להביאם בפני שופט על מנת להציג את טענותיהם.

עו"ד עדי קידר מטעם עמותת "חננו" הגיב הבוקר על הדברים: "משטרת ישראל ממשיכה להתנהל בצורה שערורייתית, שעה שבמקום למלא את הוראות החוק ולזמן אנשים באמצעים נורמטיביים לחקירה, היא מחליטה שוב ושוב לפשוט באישון לילה על בתיהם של אנשים ומשפחות ולעכבם בכוח ובמפתיע לחקירה ולאחר מכן עוד לדרוש מהם לחתום על תנאי שחרור". ממשטרת ש"י נמסר, כי בית המשפט יקבע באילו תנאים ישוחררו.

על פני תחנות ההסעים ברחבי כביש 55 בשומרון ובצומת תפוח הודבקו במהלך החודש שלטים עליהם נכתב: "כולנו בועז אלברט".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן