Skip to content

התאחדות הסוכנים לממשלה: להקל על השכרת דירות לתיירים

"יש להסדיר את התחום, אך לא לחסלו באמצעות רגולציה שלוחת רסן ותכלית כמקובל במקומותינו", טוען מנכ"ל התאחדות משרדי הנסיעות כנגד פעילות הממשלה לאסור השכרת דירות לתיירים. לחברת הדירות להשכרה לתיירים Airbnb יש כיום בישראל 7.500 דירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
דירה מעוצבת ברחוב הירקון בתל אביב המוצעת להשכרה לתיירים באתר Airbnb ב-440 שקל ללילה. (צילום מהאתר)
דירה להשכרה לתיירים בתל אביב באתר Airbnb ב-440 שקל ללילה. (צילום מהאתר)

"פעילות הממשלה לאסור השכרת דירות לתיירים, כמוה כרישיון להעלאת מחירים בבתי המלון שכבר כך יקרים מדי", טוען יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, וקורא לממשלה להקל מאוד ולהסדיר בחוק את השכרת הדירות לתיירים.

לדבריו, בישראל קיים מחסור חמור בחדרי בתי מלון ומחירי הלינה הם מהגבוהים בעולם. "מצוקה זו פוגעת בתדמיתה של ישראל, וממצבת אותה כאחד מיעדי התיירות היקרים ביותר. אלפי דירות וחדרים להשכרה מהווים אלטרנטיבה שפויה למחסור בחדרי בתי מלון", הוא מדגיש.

עוד אומר פתאל כי על הממשלה לנהוג בתבונה, ולסייע לענף התיירות, ולא לפגוע בו על ידי מלחמה עיוורת בדירות להשכרה. "יש להסדיר את התחום, אך לא לחסלו באמצעות רגולציה שלוחת רסן ותכלית כמקובל במקומותינו", קבע פתאל.

מהתאחדות המלונות בישראל נמסר בתגובה להודעת משרדי הנסיעות: "לא ברור איך הנושא עולה בקנה אחד עם מצוקת הדיור ובעיקר הדיור להשכרה. התאחדות המלונות בהחלט בעד הסדר הנושא בחוק".

מי ששולטת כיום בשוק הדירות להשכרה קצרה בישראל היא חברת Airbnb. מהנהלת החברה נמסר למגפון כי יש לה כיום 7,500 דירות בישראל, מספר כפול מהמספר ב-2012. "ב-2013 לבדה נוספו 3,500 יחידות ברחבי ישראל." אומרים בחברה.

עוד נמסר כי המספר הכולל של האורחים שעשו שימוש בדירות של Airbnb בישראל גדל ב-415% בשנה זו, אך שאלה בכמה אורחים ובכמה לילות בפועל מדובר – לא נענתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן